Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 6 lipca 2012 r., sygn. I SA/Lu 218/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Anna Kwiatek, Sędziowie WSA Wiesława Achrymowicz (sprawozdawca),, WSA Krystyna Czajecka-Szpringer, Protokolant Referent Ewelina Piskorek, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 6 lipca 2012r. sprawy ze skargi T. G. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych za 2007r. - oddala skargę.

Uzasadnienie

I SA/Lu 218/12

UZASADNIENIE

1. Zaskarżoną decyzją Dyrektor Izby Skarbowej na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 ustawy Ordynacja podatkowa / Dz.U.05.8.60 ze zm. - o.p./ utrzymał w mocy decyzję Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej z [...] określającą T. G. / podatnik / zobowiązanie w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2007 r. w wysokości 190.509 zł.

Z uzasadnienia zaskarżonej decyzji wynika, że w rozpatrywanym roku podatkowym podatnik prowadził pozarolniczą działalność gospodarczą pod firmą Zakład Usługowy A.. Był jednym z wykonawców przy budowie pawilonu

handlowo-usługowego w Z. przy ul. [...], prowadzonej w 2007 r. Zakwestionowano podatnikowi zaliczenie do kosztów podatkowych kwot, wynikających z trzech faktur, wystawionych przez firmę S. G. / męża T.G. /, które podatnik ujął w księdze przychodów i rozchodów: a/ 181.200 zł z faktury [...] z 31.08.2007 r. za opisane usługi uprzątnięcia placu, niwelacji terenu, wywózki gruzu i ziemi, wykonania przegrody z paneli, malowania farbą podkładową ścian, wykonania okładzin k-g; b/ 293.000 zł z faktury 1/09/2007 z 26.09.2007 r. za opisane usługi: wykonania podbudowy i bruku parkingu, wjazdów na plac, kanalizacji deszczowej, studni chłonnych, studzienek ściekowych, ustawienia bram, szlicht wyrównujących posadzki hali, ułożenia glazury i terrakoty, wykonania i montaż schodów; c/ 30.500 zł z faktury 2/10/2007 z 24.10.2007 r. za opisane usługi wykonania ogrodzenia i opaski. Organ podatkowy przyjął, że roboty budowlane opisane w tych fakturach wykonywali trzej pracownicy firmy S. G. w okresie od 3 września do 10 listopada 2007 r. Pracowali oni w firmie S.G. na podstawie umowy zlecenia. Sam S. G. pracował w okresie od 2 sierpnia do 10 listopada 2007 r. Ostatnia faktura za wykonane roboty została wystawiona przez firmę S. G. 24 października 2007 r. Według dziennika budowy roboty budowlane zakończono 10 listopada 2007 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00