Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 14 padziernika 2011 r., sygn. II SA/Łd 701/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział II w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Arkadiusz Blewązka, Sędziowie Sędzia WSA Barbara Rymaszewska (spr.), Sędzia WSA Sławomir Wojciechowski, Protokolant asystent sędziego Anna Dębowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 października 2011r. sprawy ze skargi O. P. i M. P. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w P. T. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji w sprawie ustalenia warunków zabudowy 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w P. T. z dnia [...]r., nr [...]; 2. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do dnia uprawomocnienia się niniejszego wyroku; 3. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w P. T. na rzecz skarżących O.P. i M. P. solidarnie kwotę 200 (dwieście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania

Uzasadnienie

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w [...] decyzją z dnia [...], nr [...], działając na podstawie art. 127 § 3 i art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.) utrzymało w mocy własną decyzję z dnia [...], nr [...], stwierdzającą nieważność decyzji Burmistrza Gminy i Miasta w D. z dnia [...] znak: [...] w przedmiocie warunków zabudowy.

Organ wskazał, iż w/w decyzją pierwszoinstancyjną z dnia [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze, po wszczęciu na wniosek K. G. postępowania administracyjnego stwierdziło nieważność decyzji Burmistrza Gminy i Miasta w D. z dnia [...] znak: [...], ustalającej z wniosku M. i O. małżonków P. warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku jednorodzinnego na działce oznaczonej numerem ewidencyjnym [...], położonej w miejscowości D. W uzasadnieniu decyzji pierwszoinstancyjnej Kolegium wskazało, że decyzja z [...] została wydana z rażącym naruszeniem prawa - przepisów ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 ze zm., dalej jako u.p.z.p.) oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. Nr 164. poz. 1586, dalej jako rozporządzenie). W ocenie organu zastrzeżenia budzi mapa terenu projektowanej zabudowy, bowiem z jej oznaczeń i opisu nie wynika, aby wchodziła do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, co narusza wymogi sprecyzowane w art. 52 ust. 2 pkt 1 u.p.z.p. Ze zgromadzonego przez organ gminy materiału dowodowego, w opinii SKO nie wynika, aby teren projektowanej zabudowy miał dostęp do drogi publicznej w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy, wymagany przez art. 61 ust. 1 pkt 2 tej ustawy. Dalej Kolegium wskazało, że analiza zagospodarowania terenu stanowiąca załącznik nr 2 do decyzji została przeprowadzoną w sposób wadliwy, bowiem obszar analizy został wyznaczony niezgodnie z zasadą wyrażoną w § 3 rozporządzenia, nie przedstawiono w niej cech zabudowy na obszarze analizowanym w rozumieniu § 2 pkt 3 rozporządzenia. Wobec tego ustalone cechy projektowanej zabudowy nie znajdują oparcia w przeprowadzonej analizie i zasadach ich ustalania przewidzianych w § 4-8 cytowanego rozporządzenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00