Wyrok WSA w Warszawie z dnia 19 maja 2011 r., sygn. VI SA/Wa 592/11
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Maliszewska Sędziowie Sędzia WSA Henryka Lewandowska-Kuraszkiewicz Sędzia WSA Zbigniew Rudnicki (spr.) Protokolant ref. staż. Katarzyna Smaga po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 maja 2011 r. sprawy ze skargi F. z siedzibą w O. na decyzję Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia [...] maja 2009 r. nr [...] w przedmiocie rozstrzygnięcia konkursu ofert na zawieranie umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej oddala skargę
Uzasadnienie
Wyrokiem WSA w Warszawie z dnia 30 października 2009 r., sygn. akt VI SA/Wa 1226/09, wydanym po rozpoznaniu sprawy ze skargi F. w O. - jednostki organizacyjnej F. Sp. z o.o. z siedzibą w [...] na decyzję Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ) z dnia [...] maja 2009 r., nr [...], w przedmiocie rozstrzygnięcia konkursu ofert o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, uchylono zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję Dyrektora [...] Oddziału Wojewódzkiego NFZ w [...] z dnia [...] marca 2009 r., nr [...], oraz stwierdzono, że uchylone decyzje nie podlegają wykonaniu.
Wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 25 stycznia 2011 r., sygn. akt II GSK 143/10, wydanym po rozpoznaniu skargi kasacyjnej Prezesa NFZ od wyroku WSA w Warszawie z dnia 30 października 2009 r., sygn. akt VI SA/Wa 1226/09, uchylono zaskarżony wyrok i przekazano sprawę do ponownego rozpoznania WSA w Warszawie.
W uzasadnieniu wyroku NSA przypomniał, że Sąd I instancji w uzasadnieniu rozstrzygnięcia wskazał, że podstawą materialno-prawną odrzucenia oferty skarżącego był przepis art. 149 ust. 1 pkt 2 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych, zgodnie z którym oferta podlega odrzuceniu, jeżeli zawiera nieprawdziwe informacje.
W postępowaniu ofertowym oferent w formularzu RTM złożył oświadczenia potwierdzające, że oferowany środek transportu spełnia cechy techniczne i jakościowe określone w Polskich Normach zgodnie z przepisami ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym oraz że minimalne wyposażenie tego środka transportu medycznego dostosowane jest do wykonywania medycznych czynności ratunkowych dzieci i dorosłych zgodnie z wymienioną ustawą.