Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 13 października 2010 r., sygn. II SA/Wa 528/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA - Stanisław Marek Pietras (spraw.) Sędzia WSA - Sławomir Antoniuk Sędzia WSA - Adam Lipiński Protokolant - Joanna Ukalska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 października 2010 r. sprawy ze skargi P. H. na rozkaz personalny Komendanta Głównego Policji z dnia [...] stycznia 2010 r. nr [...] w przedmiocie zwolnienia ze służby w Policji - oddala skargę -
Uzasadnienie
[...] Komendant Wojewódzki Policji w [...] rozkazem personalnym z dnia [...] listopada 2009 r. nr [...], działając na podstawie art. 41 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 45 ust. 3 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (tekst jedn. z 2007 r. Dz. U. Nr 43, poz. 277 ze zm.), z dniem [...] grudnia 2009 r. zwolnił [...] P. H. ze służby w Policji i w uzasadnieniu podał, że wymieniony funkcjonariusz prawomocnym orzeczeniem Okręgowej Komisji Lekarskiej MSWiA w [...] z dnia [...] maja 2009 r. Nr [...], został uznany za całkowicie niezdolnego do służby w Policji i zaliczony do [...] grupy inwalidów, zaś inwalidztwo nie pozostaje w związku ze służbą, a on sam od dnia [...] grudnia 2008 r. pozostaje na zwolnieniu lekarskim.
W odwołaniu z dnia [...] grudnia 2009 r. do Komendanta Głównego Policji, skarżący wniósł o uchylenie zaskarżonego rozkazu personalnego. W uzasadnieniu podał, że organ w sposób nieprawidłowy, w ślad za orzeczeniem lekarskim uznał, iż nie może on pełnić służby w Policji, podczas gdy można było mu powierzyć pełnienie obowiązków służbowych na innym stanowisku służbowym i w tym względzie powołał się na wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 23 listopada 2009 r. (Dz. U. Nr 202, poz. 1568). W dalszej części przeprowadził polemikę z orzeczeniem lekarskim twierdząc, że jednostkowy napad choroby o bliżej nieustalonej etiologii, nie dyskwalifikuje do służby. Ponadto niezrozumiałym jest, że schorzenie w postaci [...] - i to nie do końca wyjaśnione w jego sprawie - nie stanowi podstawy do automatycznego zwolnienia funkcjonariuszy w stopniu podchorążych, młodszych oficerów i oficerów starszych w przeciwieństwie do podoficerów i szeregowych, stąd też narusza to zasadę równości wobec prawa. W dalszej części zwrócił uwagę na naruszenie przepisów postępowania, bowiem uzasadnienie rozkazu personalnego jest lakoniczne, a ponadto rozwiązanie stosunku służbowego z dniem [...] grudnia 2009 r. jest nieprawidłowe, bowiem nie nadano rozkazowi rygoru natychmiastowej wykonalności. Reasumując, wydanie rozkazu personalnego tylko z tego powodu, że miał [...], jest sprzeczne z podstawowymi prawami obywatelskimi, bowiem nie rozważono przeniesienia go na inne stanowisko służbowe.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right