Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 3 czerwca 2009 r., sygn. II SA/Ol 163/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Zbigniew Ślusarczyk (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Matczak Sędzia WSA Tadeusz Lipiński Protokolant Urszula Wojciechowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 maja 2009 r. sprawy ze skargi B. L. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie świadczenia pielęgnacyjnego 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz utrzymaną nią w mocy decyzję organu I instancji, 2. orzeka, że zaskarżona decyzja nie może być wykonana w całości do uprawomocnienia się wyroku.

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia "[...]" B. L. zwróciła się do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w "[...]" o ustalenie prawa do świadczenia pielęgnacyjnego w związku z opieką nad synem W. L. Do wniosku załączyła m.in. orzeczenie o stopniu niepełnosprawności syna, zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego o uzyskanej w "[...]" wysokości dochodów uzyskanych przez członków rodziny w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych oraz wyrok Sądu Rejonowego zasądzający na rzecz jej męża kwotę "[...]" tytułem wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych oraz dodatku za pracę w godzinach nocnych.

Decyzją z dnia "[...]", nr "[...]", działający z upoważnienia Wójta Gminy "[...]" - Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w "[...]" odmówił przyznania B. L. świadczenia pielęgnacyjnego na syna W. L. Jako podstawę prawną orzeczenia podał art. 3, art. 5, art. 17, art. 20 ust. 3, art. 26 ust. 4, art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 992 ze zm.), art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 ze zm., dalej jako: k.p.a.) oraz przepisy rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 2 czerwca 2005r. w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o świadczenia rodzinne (Dz. U. z 2005r. Nr 105, poz. 881 ze zm.). W uzasadnieniu wskazał, iż z przedłożonych dokumentów wynika, że dochód rodziny wnioskodawczyni wyniósł w "[...]" "[...]". We wniosku wskazano ponadto na dochód utracony z roku "[...]" w kwocie "[...]" miesięcznie oraz na dochód uzyskany w "[...]" w postaci zasiłku dla bezrobotnych w kwocie "[...]" miesięcznie. Podniósł, iż w "[...]" mąż wnioskodawczyni był zatrudniony do dnia "[...]", natomiast od dnia "[...]" jest osobą bezrobotną. Prawo do zasiłku dla bezrobotnych nabył od dnia "[...]" i posiada je nadal, w związku z tym nie uwzględniono dochodu utraconego w "[...]" z § 17 ust. 2 rozporządzenia w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o świadczenia rodzinne, bowiem zgodnie z powyższym przepisem nie pomniejsza się dochodu rodziny o dochód utracony, jeżeli w tym samym roku kalendarzowym rodzina uzyskała inny dochód i nie utraciła go przed złożeniem wniosku o zasiłek. Konkludując wskazał, że dochód rodziny wnioskodawczyni wyniósł w przeliczeniu na osobę kwotę 740,60 zł miesięcznie i tym samym przekroczył kryterium dochodowe - kwotę 583 zł, o której mowa w art. 5 ust. 2 ustawy o świadczeniach rodzinnych - uprawniające do świadczenia pielęgnacyjnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00