Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok Trybunału (piąta izba) z dnia 27 kwietnia 2006 r. - Kawasaki Motors Europe NV przeciwko Inspecteur van de Belastingdienst/Douane district Rotterdam. - Sprawa C-15/05., sygn. C-15/05

Sprawa C‑15/05

Kawasaki Motors Europe NV

przeciwko

Inspecteur van de Belastingdienst/Douane district Rotterdam

(wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez

Gerechtshof te Amsterdam)

Wspólna Taryfa Celna - Pozycje taryfowe - Klasyfikacja pojazdów - Ciągniki - Pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób - Rozporządzenie (WE) nr 2518/98 - Punkt 5 załączonej tabeli - Nieważność

Wyrok Trybunału (piąta izba) z dnia 27 kwietnia 2006 r.  I ‑ 0000

Streszczenie wyroku

1.     Wspólna Taryfa Celna - Pozycje taryfowe - Pojazdy, które mogą ciągnąć ciężar przynajmniej trzykrotnie większy od ich ciężaru własnego - Rozporządzenie Komisji nr 2518/98

(rozporządzenie Komisji nr 2518/98)

2.     Wspólna Taryfa Celna - Pozycje taryfowe - Nowe pojazdy czterokołowe przeznaczone do poruszania się w każdego rodzaju terenie, które mogą pchać ciężar przynajmniej dwukrotnie większy od ich ciężaru własnego

1.     Punkt 5 tabeli załączonej do rozporządzenia nr 2518/98 dotyczącego klasyfikacji niektórych towarów według Nomenklatury Scalonej jest nieważny z tego względu, że przyjmuje dla pojazdów opisanych w podpozycji 8703 21 10 Nomenklatury Scalonej zdolność ciągnięcia ciężaru przynajmniej trzykrotnie większego od ich ciężaru własnego, odmienną od zdolności wskazanej w opinii klasyfikacyjnej Komitetu Systemu Zharmonizowanego Oznaczania i Kodowania Towarów z 1999 r., i rozszerza tym samym zakres pozycji odnoszącej się do pojazdów przeznaczonych zasadniczo do przewozu osób.

(por. pkt 51 oraz pkt 1 sentencji)

2.     Nowe pojazdy czterokołowe - przeznaczone do poruszania się w każdego rodzaju terenie, mające jedno siedzenie, wyposażone w mechanizm kierowniczy skonstruowany w oparciu o zasadę Ackermana, poruszany za pomocą kierownicy, oraz w hak holowniczy, odznaczające się charakterystyką techniczną umożliwiającą pchanie ciężaru przynajmniej dwukrotnie większego od ich ciężaru własnego - należy sklasyfikować do podpozycji 8701 90 Nomenklatury Scalonej. Do sądu krajowego należy dokonanie klasyfikacji wskazanych pojazdów do podpozycji odpowiednich dla mocy silnika tych pojazdów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00