Orzeczenie
Wyrok Trybunału (piąta izba) z dnia 27 kwietnia 2006 r. - Kawasaki Motors Europe NV przeciwko Inspecteur van de Belastingdienst/Douane district Rotterdam. - Sprawa C-15/05., sygn. C-15/05
Sprawa C‑15/05
Kawasaki Motors Europe NV
przeciwko
Inspecteur van de Belastingdienst/Douane district Rotterdam
(wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez
Gerechtshof te Amsterdam)
Wspólna Taryfa Celna - Pozycje taryfowe - Klasyfikacja pojazdów - Ciągniki - Pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób - Rozporządzenie (WE) nr 2518/98 - Punkt 5 załączonej tabeli - Nieważność
Wyrok Trybunału (piąta izba) z dnia 27 kwietnia 2006 r. I ‑ 0000
Streszczenie wyroku
1. Wspólna Taryfa Celna - Pozycje taryfowe - Pojazdy, które mogą ciągnąć ciężar przynajmniej trzykrotnie większy od ich ciężaru własnego - Rozporządzenie Komisji nr 2518/98
(rozporządzenie Komisji nr 2518/98)
2. Wspólna Taryfa Celna - Pozycje taryfowe - Nowe pojazdy czterokołowe przeznaczone do poruszania się w każdego rodzaju terenie, które mogą pchać ciężar przynajmniej dwukrotnie większy od ich ciężaru własnego
1. Punkt 5 tabeli załączonej do rozporządzenia nr 2518/98 dotyczącego klasyfikacji niektórych towarów według Nomenklatury Scalonej jest nieważny z tego względu, że przyjmuje dla pojazdów opisanych w podpozycji 8703 21 10 Nomenklatury Scalonej zdolność ciągnięcia ciężaru przynajmniej trzykrotnie większego od ich ciężaru własnego, odmienną od zdolności wskazanej w opinii klasyfikacyjnej Komitetu Systemu Zharmonizowanego Oznaczania i Kodowania Towarów z 1999 r., i rozszerza tym samym zakres pozycji odnoszącej się do pojazdów przeznaczonych zasadniczo do przewozu osób.
(por. pkt 51 oraz pkt 1 sentencji)
2. Nowe pojazdy czterokołowe - przeznaczone do poruszania się w każdego rodzaju terenie, mające jedno siedzenie, wyposażone w mechanizm kierowniczy skonstruowany w oparciu o zasadę Ackermana, poruszany za pomocą kierownicy, oraz w hak holowniczy, odznaczające się charakterystyką techniczną umożliwiającą pchanie ciężaru przynajmniej dwukrotnie większego od ich ciężaru własnego - należy sklasyfikować do podpozycji 8701 90 Nomenklatury Scalonej. Do sądu krajowego należy dokonanie klasyfikacji wskazanych pojazdów do podpozycji odpowiednich dla mocy silnika tych pojazdów.
-
keyboard_arrow_right