Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 28 października 2016 r., sygn. I FSK 271/15
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Hieronim Sęk, Sędzia NSA Maria Dożynkiewicz, Sędzia WSA del. Izabela Najda-Ossowska (sprawozdawca), Protokolant Anna Błażejczyk, po rozpoznaniu w dniu 28 października 2016 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej A. sp. z o.o. w L. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 21 października 2014 r., sygn. akt I SA/Łd 717/14 w sprawie ze skargi A. sp. z o.o. w L. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 13 marca 2014 r., nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od A. sp. z o.o. w L. na rzecz Ministra Finansów kwotę 180 (słownie: sto osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
1. Wyrok Sądu pierwszej instancji i przedstawiony przez ten Sąd przebieg postępowania administracyjnego.
1.1. Zaskarżonym wyrokiem Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi oddalił skargę A. Sp. z o.o. w L. (skarżąca) na interpretację indywidualną Ministra Finansów
z dnia 13 marca 2014r. w przedmiocie podatku od towarów i usług. W uzasadnieniu wyroku Sąd pierwszej instancji podał, że skarżąca we wniosku o interpretację przedstawiła, że zleca i nabywa zlecone usługi marketingowe polegające na kompleksowej organizacji i obsłudze różnych akcji promocyjnych. Usługodawcy (Organizatorzy) świadczą na jej rzecz usługi związane z organizacją i obsługą programów lojalnościowych, których celem jest wzmocnienie marki i zwiększenie sprzedaży oferowanych przez skarżącą produktów. Kompleksowość usługi polega na tym, że tworzy ją szereg czynności jak: opracowanie koncepcji akcji, regulaminów, przygotowanie logistyczne akcji, jej prowadzenie, nadzorowanie, a także sprzedaż po promocyjnych cenach towarów oferowanych w ramach programu, zakupionych uprzednio przez Organizatora lub wydawanie tych towarów przez Organizatora nieodpłatnie. Uczestnik programu lojalnościowego może kupić towary po promocyjnych cenach lub otrzymać je nieodpłatnie po spełnieniu określonych warunków wynikających z regulaminu. W ramach programu lojalnościowego klienci dokonujący zakupów produktów określonych w regulaminie programu, otrzymają możliwość zbierania punktów, których liczba zależy od wartości zakupionych przez nich produktów skarżącej. Zebranie odpowiedniej liczby punktów pozwoli finalnym klientom skarżącej na zakup towarów oferowanych w ramach programu lojalnościowego po promocyjnych cenach lub na otrzymanie ich nieodpłatnie. Sprzedaży tych towarów po promocyjnej cenie lub wydawania ich nieodpłatnie dokonywać będzie Organizator, który będzie także wystawiał faktury sprzedaży lub paragony w przypadku sprzedaży towarów po promocyjnych cenach, a w przypadku wydania nieodpłatnego towarów, będzie wystawiał faktury wewnętrzne uwzględniające VAT od nieodpłatnego wydania towarów, jeżeli taki będzie należny. Organizator otrzyma wynagrodzenie za wykonanie kompleksowej usługi, które będzie również obejmować pełną wartość zakupu towarów sprzedawanych następnie po promocyjnej cenie lub wydawanych nieodpłatnie. Organizator będzie uwzględniać w podstawie opodatkowania usługi świadczonej na rzecz skarżącej wartość towarów sprzedanych po promocyjnej cenie lub wydanych nieodpłatnie. Przy czym nabywając towary we własnym imieniu Organizator będzie otrzymywać faktury wystawione na niego. On będzie stroną umowy sprzedaży tych towarów zobowiązaną do zapłaty ceny. Skarżąca wskazała, że nabywane usługi marketingowe będą miały związek z czynnościami opodatkowanymi VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right