Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 12 marca 2015 r., sygn. I OSK 723/14

Kontroli sądowej podlega samo uzasadnienie decyzji uznaniowej z punktu widzenia powiązania ustaleń faktycznych z rekonstruowaną normą prawną oraz z wyrażeniami normatywnymi, określającymi przesłanki aktualizacji upoważnienia do decyzji uznaniowej. Sądy administracyjne nie są uprawnione do dokonywania oceny tego, w jaki sposób organy administracji, wypełniając treści pozasystemowych kryteriów słusznościowych czy celowościowych, realizują określoną politykę stosowania prawa administracyjnego.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Jolanta Rajewska (spr.) Sędziowie: Sędzia NSA Bożena Popowska Sędzia del. NSA Jerzy Solarski Protokolant: starszy asystent sędziego Joanna Ukalska po rozpoznaniu w dniu 12 marca 2015 roku na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej D. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 23 października 2013 r. sygn. akt II SA/WA 888/13 w sprawie ze skargi D. K. na rozkaz personalny Komendanta Głównego Policji z dnia [...] lutego 2013 r. nr [...] w przedmiocie zwolnienia ze służby w Policji oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 23 października 2013 r. sygn. akt II SA/WA 888/13, oddalił skargę D. K. na rozkaz personalny Komendanta Głównego Policji z dnia [...] lutego 2013 r. nr [...] w przedmiocie zwolnienia ze służby w Policji.

Wyrok zapadł w następujących okolicznościach prawnych oraz faktycznych sprawy.

Komendant Stołeczny Policji rozkazem personalnym nr [...] z dnia [...] stycznia 2013 r., wydanym na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 5 w związku z art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2011 r. Nr 287, poz. 1687 ze zm.) i art. 108 § 1 k.p.a., zwolnił D. K. z dniem 31 stycznia 2013 r. ze służby w Policji ze względu na ważny interes służby, nadając decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.

W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że D. K. podjęła służbę w Policji w dniu [...] grudnia 2004 r. Z dniem [...] sierpnia 2008 r. została mianowana na stanowisko [...] Referatu [...] Komisariatu Policji [...] Komendy Rejonowej Policji [...], a dnia [...] maja 2009 r. na stanowisko asystenta Zespołu [...] Komisariatu Policji [...]. Od dnia 30 czerwca 2008 r. do dnia 12 grudnia 2012 r. D. K. wykonywała obowiązki służbowe tylko przez 12 dni, tj. od dnia 23 do dnia 26 lutego 2010 r., dnia 1 marca 2010 r., od dnia 3 do dnia 5 listopada 2010 r., od dnia 8 do dnia 10 listopada 2010 r. W dniach 22 lutego 2010 r., dnia 12 listopada 2010 r., dnia 2 listopada 2010 r. oraz dnia 3 września 2012 r. policjantka stawiła się do służby, ale jej nie pełniła z uwagi na konieczność wykonania badań lekarskich u lekarza medycyny pracy. W 2008 r. D. K. korzystała ze zwolnień lekarskich przez 169 dni, w roku 2009 - przez 141 dni, w roku 2010 - 113 dni, w roku 2011 - 140 dni, a w roku 2012 - 308 dni. Oznacza to, że w okresie od dnia 30 czerwca 2008 r. do dnia 12 grudnia 2012 r. (od dnia 13 grudnia 2012 r. przebywa na urlopie wychowawczym) korzystała ze zwolnień lekarskich łącznie przez 871 dni, a zatem jej absencja w służbie wynosiła łącznie 2 lata, 4 miesiące i 21 dni, z czego 753 dni to absencja z powodu jej choroby, a 118 dni to opieka nad chorym dzieckiem. Ponadto we wskazanym okresie wykorzystała urlopy: w 2008 r. - 10 dni urlopu wypoczynkowego, w 2009 r. - 56 dni urlopu wypoczynkowego i 141 dni urlopu macierzyńskiego, w 2010 r. - 8 dni urlopu wypoczynkowego i 214 dni urlopu wychowawczego, w latach 2011-2012 - 261 dni urlopu macierzyńskiego i w roku 2012 - 19 dni urlopu wychowawczego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00