Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
today

Aktualność

Data publikacji: 2023-11-24
Data publikacji: 2023-11-24

Czy bony z programu lojalnościowego mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodu

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą, głównie w zakresie detalicznej sprzedaży żywności, napojów i wyrobów tytoniowych. W ramach prowadzonej działalności przedsiębiorca wprowadził program lojalnościowy, dzięki któremu klienci za dokonane zakupy otrzymują punkty, które można wymienić na bony do wykorzystania przy kolejnych zakupach w jego sklepie.

W związku z tym zainteresowany zwrócił się do organu podatkowego z pytaniem, czy kwota zrealizowanych bonów będzie stanowiła koszt uzyskania przychodu firmy?

Podatnik był zdania, że kwota zrealizowanych bonów będzie stanowić koszty podatkowe dla firmy zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT. Argumentował, że sprzedaż premiowa służy nagradzaniu nabywców, a więc bezpośrednio prowadzi do promocji sklepu, zachęca do kolejnych zakupów i jest mechanizmem pozwalającym na uzyskanie przychodu.

Jak na to pytanie odpowiedział dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej dowiesz się z artykułu: Czy bony z programu lojalnościowego mogą być zaliczone jako koszt uzyskania przychodu >>

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00