Aktualność
Czy bony z programu lojalnościowego mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodu
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą, głównie w zakresie detalicznej sprzedaży żywności, napojów i wyrobów tytoniowych. W ramach prowadzonej działalności przedsiębiorca wprowadził program lojalnościowy, dzięki któremu klienci za dokonane zakupy otrzymują punkty, które można wymienić na bony do wykorzystania przy kolejnych zakupach w jego sklepie.
W związku z tym zainteresowany zwrócił się do organu podatkowego z pytaniem, czy kwota zrealizowanych bonów będzie stanowiła koszt uzyskania przychodu firmy?
Podatnik był zdania, że kwota zrealizowanych bonów będzie stanowić koszty podatkowe dla firmy zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT. Argumentował, że sprzedaż premiowa służy nagradzaniu nabywców, a więc bezpośrednio prowadzi do promocji sklepu, zachęca do kolejnych zakupów i jest mechanizmem pozwalającym na uzyskanie przychodu.
Jak na to pytanie odpowiedział dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej dowiesz się z artykułu: Czy bony z programu lojalnościowego mogą być zaliczone jako koszt uzyskania przychodu >>
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right