Porada
Czy wydatki na nabycie gadżetów reklamowych z logo firmy poniesione w ramach onboardingu można uznać za koszty uzyskania przychodów
Czy wydatki na nabycie gadżetów reklamowych z logo firmy poniesione w ramach onboardingu można uznać za koszty uzyskania przychodów? Czy można je uznać jako reklamę lub działania promocyjne? Czy takie gadżety wręczane pracownikom można uznać za drobne prezenty?
Odnosząc się do gadżetów, na których jest tylko logo w przekonaniu autora nie można tego uznać ani za reklamę, ani też za działania promocyjne. Same bowiem logo, jeżeli nie jest ono znaną powszechnie marką, np. Coca Cola niczego nie reklamuje, ani też nie promuje. Z tego też względu wydatków na nabycie gadżetów, które będą wręczane przypadkowym osobom nie można uznać za koszty uzyskania przychodów. Jeżeli gadżety byłyby wręczane naszym klientom, to wydatek na ich nabycie można byłoby zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. W takim bowiem przypadku nasze logo kojarzyłoby się tym klientom ze sprzedawanymi przez nas towarami lub usługami.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right