Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
today

Aktualność

Data publikacji: 2023-09-27
Data publikacji: 2023-09-27

Jak określić miejsce pracy w umowie o pracę

Pracodawca ma trzy sklepy. Wszystkie znajdują się w jednej miejscowości. Pracownicy tych sklepów mają wyznaczone miejsce pracy, ale w sytuacji nieobecności lub jakichkolwiek zmian, mogą wykonywać pracę w innym miejscu. Czy w umowie o pracę można wskazać jako miejsce wykonywania pracy tylko nazwę miejscowości? Czy powinniśmy dodatkowo wskazać lokalizacje wszystkich sklepów w informacji o warunkach zatrudnienia?

W umowie o pracę pracodawca może określić miejsce pracy jako miejscowość. W takim przypadku w informacji o warunkach zatrudnienia nie trzeba będzie podawać zasad przemieszczania się pomiędzy miejscami pracy.

W umowie o pracę określone powinno zostać miejsce lub miejsca wykonywania pracy.

Miejsce pracy w opisanym przypadku może zostać określone jako miejscowość albo poprzez wskazanie trzech konkretnych lokalizacji (adresów) – jako trzy miejsca pracy. W ocenie autora odpowiedzi, nie ma przeszkód, aby pracodawca wskazał miejscowość bez podawania konkretnego adresu.

W informacji o warunkach zatrudnienia podaje się m.in. obowiązujące zasady przemieszczania się między miejscami wykonywania pracy. Wskazujemy na zasady przemieszczania się w sytuacji, gdy pracownik ma więcej niż jedno miejsce pracy. Przy określeniu miejsca pracy jako miejscowości nie odnosimy się w informacji do zasad przemieszczania się pomiędzy miejscami pracy.

Marek Rotkiewicz

Artykuł pochodzi z e-poradni INFORLEX

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00