Zarządzanie biurem rachunkowym. Jak efektywnie prowadzić biuro rachunkowe?
Organizacja pracy biura rachunkowego jest systemem zasad, metod i działań prowadzonych równolegle w różnych obszarach w celu wprowadzenia ładu i porządku w tym działaniu. Koordynacja działań i ich harmonia jest celem samym w sobie i ma ogromny wpływ na postrzeganie jakości oferowanych usług. Im lepiej zorganizowana jest praca biura rachunkowego, tym wyższe osiąga ono oceny w oczach klientów i pracowników.
"Organizując pracę biura napotkałam na swojej drodze wiele wyzwań, a ich realizacja od ponad ćwierć wieku daje mi ogromną satysfakcję. Podobnie jak pomaganie w organizowaniu pracy dziesiątkom biur rachunkowych w kraju i za granicą. Poradnik ten jest zbiorem moich doświadczeń wzbogaconych o doświadczenia innych właścicieli biur rachunkowych." - pisze Elżbieta Krywko autorka poradnika "Zarządzanie biurem rachunkowym".
Poradnik już teraz znajdziesz w swoim INFORLEX.
Zarządzanie biurem rachunkowym>>>
Publikacja jest skierowana do księgowych, kadry kierowniczej i właścicieli biur rachunkowych. Wszechstronnie opisano w niej zasady organizacji pracy biura rachunkowego. Dzięki niej zarządzanie biurem rachunkowym stanie się prostsze i szybsze.
Czytelnik dowie się z niej m.in.:
- Czym się kierować przy wyborze oprogramowania księgowego
- Jak budować strategię cenową i ustalać ceny za usługi
- Jak sprawnie przygotować warunki współpracy i negocjować oferty
- W jaki sposób ustalać wynagrodzenie dla księgowych
- Jak zbudować dobry zespół pracowników
- Jakie stosować procedury i instrukcje
- Jakie są kierunki rozwoju biur rachunkowych
Całość jest poparta przykładami, licznymi instrukcjami, wzorami dokumentów.
Spis zagadnień omówionych w publikacji:
1. Prowadzenie biura rachunkowego
1.1. Biuro rachunkowe w aspekcie biznesowym
1.2. Wybór oprogramowania księgowego i kadrowo-płacowego
1.3. Programy usprawniające pracę biura rachunkowego
1.4. Siedziba biura rachunkowego
1.5. Strategie cenowe
1.6. Ustalanie wysokości wynagrodzenia za usługi
1.7. Nieustanna dbałość o wysoki poziom usług
2. Zespół biura rachunkowego
2.1. Pracownicy biura rachunkowego
2.2. Budowanie zespołu pracowników
2.3. Metody pozyskiwania pracowników i współpracowników
2.4. Procedury w biurze rachunkowym
2.5. Motywowanie pracowników
2.6. Specjalizacja wiedzy, zakresy czynności
2.7. Odpowiedzialność i zastępowalność pracowników
2.8. Wynagradzanie pracowników
2.9. Sztuka delegowania zadań
2.10. Wypalenie zawodowe
3. Współpraca biznesowa z przedsiębiorcami
3.1. Reguły dobrych relacji z klientem biura rachunkowego
3.2. Metody pozyskiwania klientów
3.3. Standardy dobrego biura rachunkowego
3.4. Współpraca z trudnym klientem
3.5. Efektywna komunikacja z klientami
4. Kierunki rozwoju biur rachunkowych
4.1. Automatyzacja procesów księgowych
4.2. Zmiana kompetencji pracowników biura rachunkowego
4.3. Współpraca biur rachunkowych