Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
today

Aktualność

Data publikacji: 2019-04-24
Data publikacji: 2019-04-24

Kilka monitorów na biurku pracownika nie zdubluje przysługujących mu przerw

Pracownik na stanowisku pracy użytkuje kilka monitorów ekranowych. Jak powinna wyglądać organizacja pracy? Czy w takim przypadku ma on prawo do dłuższych przerw w pracy niż pracownicy użytkujący na swoim stanowisku pracy jeden monitor – zważywszy że przepisy regulujące uprawnienia pracownicze odwołują się do użytkowania „monitora”, a nie „monitorów”? Jak przedstawia się odpowiedź na powyższe pytania w przypadku pracownic będących w ciąży?

Rozporządzenie z 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (Dz.U. nr 148, poz. 973) nie reguluje bezpośrednio sytuacji, gdy pracownik w obrębie jednego stanowiska pracy użytkuje więcej niż jeden monitor. Mimo to należy przyjąć, że pracownicy użytkujący taką ilość sprzętu mają analogiczny poziom uprawnień dotyczących organizacji pracy, jak ci, którzy wykonują pracę przed jednym ekranem. Powyższa zasada dotyczy również pracownic będących w ciąży. Niezależnie od powyższego w takim przypadku dobrą praktyką może być jednak wydłużenie na poziomie przepisów zakładowych przerw w pracy wliczanych do czasu pracy z zachowaniem prawa do wynagrodzenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00