rozmowa
Airbus może budować w Łodzi śmigłowce treningowe
Magadzio: W przypadku wygranej w przetargu na helikoptery szkoleniowe rozważamy stworzenie linii ich montażu w Polsce. Naturalnym partnerem w takiej sytuacji wydają się WZL1 w Łodzi, z którymi mamy już historyczne relacje i dobre kontakty robocze
Wojsko Polskie szykuje się do zakupu kolejnych samolotów. Na sprzedaż których maszyn najbardziej liczycie?

Sebastian Magadzio, prezes Airbus Poland
Sebastian Magadzio, prezes Airbus Poland
Polska była pierwszym klientem eksportowym, jeżeli chodzi o samolot transportowy CASA C295M. Mamy ponad 20-letnie doświadczenie w operowaniu tych maszyn w Polsce. Liczymy na kontynuowanie zakupów podobnych samolotów, ale w wyższych segmentach. W przypadku lotnictwa transportowego możemy zaoferować samolot A400M. Jego główną zaletą jest ładowność do 40 t, zasięg i zdolność do startów i lądowań na krótkich, nieutwardzonych pasach. Jednocześnie Polska, pozyskując kolejne partie myśliwców, będzie potrzebować samolotów wsparcia. Taką maszyną może być Airbus A330 MRTT, przerobiony samolot pasażerski, który może pełnić trzy funkcje opisane w programie MON Karkonosze. Chodzi o tankowanie innych samolotów w powietrzu, ewakuację medyczną i transport strategiczny towarów.