Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-07-18

Wysokie temperatury oznaczają trudniejsze warunki pracy i dodatkowe obowiązki dla pracodawcy

Przedłużające się upały spowodowały wiele skarg ze strony naszych pracowników. Wnoszą je zarówno pracownicy biurowi, którzy twierdzą, że jest im za gorąco w biurze, jak i pracownicy produkcji, których zdaniem odzież robocza jest niedostosowana do letnich temperatur. Jesteśmy niewielką firmą, dopiero rozwijamy działalność, więc z taką sytuacją spotykamy się po raz pierwszy. Czy musimy zamontować klimatyzację w biurze i wymienić odzież ochronną?

Praca w podwyższonej temperaturze nie jest obojętna dla ludzkiego organizmu i może mieć negatywny wpływ na zdrowie pracowników. Upały, które ostatnio nawiedzają Polskę, mogą cieszyć urlopowiczów, ale na pewno nie pracowników. Zbyt wysoka temperatura bowiem negatywnie wpływa na obciążenie ośrodkowego układu nerwowego, powodując tym samym złe samopoczucie oraz zmniejszenie wydolności fizycznej i psychicznej nawet przy wykonywaniu lekkich prac. Osoby narażone przez dłuższy czas na działania wysokich temperatur mają też trudności z koncentracją uwagi i w konsekwencji popełniają w pracy więcej błędów. Towarzyszy temu upośledzenie zdolności do wykonywania czynności wymagających zręczności i precyzji. Podczas pracy wykonywanej przy ok. +35 st. C występują także zaburzenia gospodarki wodnej i elektrolitowej oraz znaczne obciążenie pracy serca i układu krążenia, a także silne zmęczenie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00