Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-07-15

praktyka

Wspieranie sportu nie zawsze daje prawo do preferencji w PIT i CIT

Wykładnia przyjęta przez dyrektora KIS nie ułatwia podatnikom skorzystania z ulgi sponsoringowej. Sytuację dodatkowo zaś komplikuje to, że regulacje jej dotyczące odwołują się do przepisów niepodatkowych

Wprowadzona w ramach Polskiego Ładu ulga na sponsoring pozwala podatnikom CIT oraz prowadzącym działalność gospodarczą podatnikom PIT odliczyć od podstawy opodatkowania kwotę stanowiącą 50 proc. kosztów uzyskania przychodów poniesionych na działalność sportową, kulturalną lub wspierającą szkolnictwo wyższe i naukę. Dariusz Wójtowicz, doradca podatkowy, starszy menedżer w zespole ds. podatku dochodowego od osób prawnych w KPMG w Polsce, zwraca uwagę na to, że preferencją tą objęte są wydatki na rzecz kwalifikowanych odbiorców albo na kwalifikowany cel. – Wsparcie działalności sportowej dotyczy finansowania dla klubów sportowych, stypendiów sportowych lub imprez sportowych niemających charakteru imprez masowych. Względem klubów sportowych warunek obejmuje także cel wydatkowania środków ze sponsoringu, który powinien być zgodny z przepisami, np. mogą to być programy szkolenia sportowego, zakup sprzętu sportowego, koszty uczestnictwa w zawodach sportowych – wyjaśnia ekspert.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00