Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2022-12-08

Doprecyzowane zasady zwrotu nienależnych wpłat do PPK już obowiązują

Teraz ustawa wyraźnie wskazuje, w jakich terminach i komu instytucja finansowa przekaże wpłacone pieniądze. Dotychczasowe przepisy nie regulowały, w jaki sposób ma to się odbywać

21 listopada 2022 r. weszły w życie przepisy nowelizujące ustawę o pracowniczych planach kapitałowych. To kolejna część zmian dokonanych ustawą z 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021‒2027. Pierwsza część weszła w życie 4 czerwca 2022 r. Zmieniono m.in. art. 28 ust. 6 ustawy o PPK. Zgodnie z jego nowym brzmieniem podmiot zatrudniający nie ponosi odpowiedzialności za brak lub błędne obliczenie, pobranie lub dokonanie wpłaty, jeżeli jest to spowodowane przekazaniem podmiotowi zatrudniającemu przez osobę zatrudnioną błędnych informacji, skutkujących błędnym ustaleniem w przedmiocie podlegania przez daną osobę zatrudnioną obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowemu z tytułu zatrudnienia w tym podmiocie zatrudniającym. Wcześniej ustęp ten przewidywał dodatkowo, że „wpłaty, które wskutek okoliczności, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, okazałyby się nienależne w całości lub w części, podlegają zwrotowi na rzecz finansującego daną wpłatę”. Zdanie to w tym ustępie skreślono, bo było zbyt ogólne i regulowało tak naprawdę, w jaki sposób zwrot ten miałby zostać dokonany.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00