Interpretacja indywidualna z dnia 8 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.461.2024.2.RM
Opodatkowanie usług polegających na wystawieniu dokumentu T1.
Opodatkowanie usług polegających na wystawieniu dokumentu T1.
Podstawa opodatkowania wynagrodzenia otrzymanego z tytułu świadczenia usług transportu pasażerskiego oraz obowiązek ewidencjonowana ww. sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej.
Opodatkowanie stawką w wysokości 0% importowej i eksportowej usługi spedycyjnej, realizowanych na trasach między Turcją a Polską oraz Turcją a państwem UE oraz opodatkowanie na terytorium kraju usługi wewnątrzwspólnotowej usługi spedycyjnej
Wskazanie, czy oferowane przez Spółkę usługi stanowią usługi transportu pasażerskiego międzynarodowego, opodatkowania świadczonych usług stawką 0%, wskazania czy usługa obejmująca pierwszy i ostatni lot w sezonie bez udziału pasażerów oraz z udziałem pasażerów stanowi kompleksową usługę transportu międzynarodowego.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych.
Brak opodatkowania na terytorium Polski sprzedaży towarów (dostawy towarów) do ABCD SA, nabywanych wcześniej w kraju trzecim i przemieszczanych do odbiorcy w kraju trzecim; objęcia kosztów transportu ponoszonych przez Spółkę kwalifikacją dla sprzedawanych towarów; prawo Wnioskodawcy do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z faktur zakupowych usług transportu, związanych ze sprzedażą towarów
Możliwość zastosowania stawki podatku 0% właściwej dla usług stanowiących część usług transportu międzynarodowego oraz prawa do odliczenia podatku w przypadku nabywania usług opodatkowanych stawką w wysokości 23%
Zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% dla świadczonych usług spedycyjnych.
Możliwość zastosowania stawki podatku 0% dla usługi organizacji transportu morskiego i ubezpieczenia cargo w ramach świadczenia usługi spedycyjnej
Uznanie czynności wykonywanych przez Spółkę za jedną usługę transportu towarów; powstanie obowiązku podatkowego dla wykonywanych usług; prawidłowość dokumentacji świadczonych usług dla zastosowania stawki podatku w wysokości 0%; zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% w stosunku do otrzymywanych zaliczek; moment korekty faktur dokumentujących świadczone usługi; prawo do zastosowania stawki podatku
Brak możliwości zastosowania stawki 0% dla usługi międzynarodowego transportu towarów.
Możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych.
Zastosowanie 0% stawki podatku VAT dla usług transportu towarów.
brak możliwości zastosowania stawki 0% dla usługi transportu międzynarodowego towarów importowanych
w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla świadczonych usług transportu towarów
Opodatkowanie usług transportu towarów, przebiegającego na terytorium Polski, obniżoną do wysokości 0% stawką podatku.
Powstawanie obowiązku podatkowego w związku z wykonaniem usług transportowych; możliwość wystawiania faktur zbiorczych; przeliczanie podstawy opodatkowania wyrażonej w walucie obcej.
W zakresie stosowania stawki podatku w wysokości 0% dla usług transportu międzynarodowego.
Zastosowanie 0% stawki VAT dla usług transportu międzynarodowego towarów oraz prawo do odliczenia podatku w związku z nabyciem takich usług.
Zastosowanie 0% stawki VAT dla usług transportu międzynarodowego towarów importowanych do składu celnego na podstawie posiadanych dokumentów.
Podstawowym problemem, z którym borykają się podatnicy VAT, jest ustalenie właściwej stawki w przypadku świadczenia usług w zakresie organizowania kolonii i obozów dla dzieci i młodzieży. W niniejszym artykule postaramy się rozwiązać istniejące wątpliwości. Najpierw jednak w skrócie przedstawimy kwestię stosowania właściwej klasyfikacji, gdyż od tego zależy wielkość opodatkowania VAT wymienionych usług
w zakresie: Czy należności wypłacone kierowcy z tytułu podróży służbowej w postaci ryczałtów za nocleg, w sytuacji odbioru dobowego odpoczynku oraz skróconego tygodniowego odpoczynku w pojeździe posiadającym odpowiednie miejsce do spania dla każdego kierowcy w specjalnie przystosowanej kabinie pojazdu, stanowić będą koszty uzyskania przychodu po wejściu w życie przywołanego orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego