Interpretacja indywidualna z dnia 21 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-3.4015.204.2024.2.ASZ
Skutki podatkowe comiesięcznych wpłat od ojca i dziadków.
Skutki podatkowe comiesięcznych wpłat od ojca i dziadków.
Skutki podatkowe comiesięcznych wpłat od rodziców i dziadków.
Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej.
Możliwości skorzystania z ulgi prorodzinnej i preferencyjnego rozliczenia dochodu jako osoba samotnie wychowująca dziecko za lata 2021-2023, po rozwodzie, na pełnoletnie dziecko, które w jednym roku przekroczyło limit dochodów, przy alimentach na drugie dziecko uzyskujące pełnoletność.
Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej w pełnej wysokości.
Skutków podatkowych otrzymywania od rodziców świadczeń pieniężnych.
Możliwość wspólnego rozliczenia małżonków i skorzystania ulgi prorodzinnej na pełnoletnie i małoletnie dzieci żony, które nie zostały przysposobione.
Możliwość skorzystania z ulgi dla rodzin 4+ i ulgi prorodzinnej na utrzymywane pełnoletniego, nieprzysposobionego i uczącego się na studiach dziecko małżonka wobec którego nie pełni się funkcji rodzica zastępczego.
Ulga prorodzinna (przekroczenie dochodów, osoba samotnie wychowująca dziecko).
Możliwość skorzystania z ulgi dla rodzin 4+ i ulgi prorodzinnej na pełnoletnie dziecko uczące się na studiach i otrzymujące uposażenie zwolnione z art. 21 ust. 1 pkt 80, przy trójce małoletnich.
Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej.
Dokonywanie odliczeń w ramach ulgi prorodzinnej za 2019 i 2021 rok przy wykonywaniu władzy rodzicielskiej przez jednego rodzica po rozwodzie wobec małoletniego dziecka oraz wykonywaniu obowiązku alimentacyjnego przez obojga rodziców wobec pełnoletniego studiującego dziecka, które uzyskało pełnoletność w trakcie 2019 r.
Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej na małoletnie i pełnoletnie dziecko.
Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej.
Wpłaty środków pieniężnych na konta osoby małoletniej.
Dla preferencyjnego rozliczenia się w zeznaniu rocznym za 2021 r. jako osoba samotnie wychowująca dziecko, w myśl art. 6 ust. 4 pkt 3 ustawy o PIT, wymagane jest, aby przychód dziecka, także ten zwolniony od opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 148 ustawy o PIT, nie przekroczył kwoty limitu 3 089 zł.
Prawo do skorzystania z ulgi prorodzinnej bez względu na uzyskany przez uczące się dziecko żołd.
Czy Wnioskodawczyni przysługuje status matki samotnie wychowującej dziecko? A jeśli tak, to od którego roku podatkowego mogła rozliczać się jako matka samotnie wychowująca córkę? W jakiej części Wnioskodawczyni przysługuje ulga prorodzinna?
W związku z brakiem porozumienia między Wnioskodawczynią, a Jej mężem, co do wysokości ulgi prorodzinnej na pełnoletniego syna, Wnioskodawczyni przysługuje odliczenie 50% kwoty ulgi, a nie jak twierdzi Wnioskodawczyni w pełnej wysokości.
Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej na dzieci małoletnie i pełnoletnie.
Na Wnioskodawczyni nie ciąży obowiązek alimentacyjny, zatem przy ustanowieniu w 2015 r. opieki prawnej nad pełnoletnim ubezwłasnowolnionym krewnym (bratem stryjecznym męża), Wnioskodawczyni nie spełnia warunków do skorzystania z tzw. ulgi prorodzinnej, o której mowa w art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
1. Czy w opisanej sytuacji Wnioskodawczyni ma prawo w całości skorzystać z ulgi prorodzinnej za troje dzieci za rok 2018, 2019 i 2020 r.? 2. Czy w przyszłości Wnioskodawczyni może skorzystać w całości z ulgi prorodzinnej za troje dzieci w przyszłych (kolejnych) latach?
Odliczenie w ramach tzw. ulgi prorodzinnej.