Interpretacja indywidualna z dnia 4 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.503.2024.1.MC
Zastosowanie dla opisanych we wniosku Usług zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy.
Zastosowanie dla opisanych we wniosku Usług zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z wydatków związanych z realizacją projektu.
Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług udostępnienia infrastruktury na podstawie umowy dzierżawy oraz prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentujących wydatki na realizację inwestycji.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Korzystanie ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust 1 pkt 33 lit. b ustawy VAT usług polegających na realizacji nagrań i występowania w nich.
Ustalenie, czy w przypadku kalkulacji prewspółczynnika VAT w oparciu o przepisy Rozporządzenia, dla celów obliczenia wartości prewspółczynnika VAT, jako przychód wykonany samorządowej instytucji kultury – w rozumieniu § 2 pkt 12 Rozporządzenia – należy uwzględnić wartość dotacji inwestycyjnych uzyskanych.
Brak prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją inwestycji.
Możliwość odzyskania podatku VAT w związku z realizacją zadania.
Prawo do zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b (konserwator zabytków).
Czy do opłaty na rzecz Centrum uiszczanej za udział w warsztacie zastosowanie ma zwolnienie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy?
WIS ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWE – organizacja półkolonii dla dzieci.
Chcemy podjąć uchwałę w sprawie dotowania zabytków. Planujemy jednak ograniczyć pomoc do nieruchomości dostępnych publicznie i będących w złym stanie technicznym. Czy takie zapisy będą dopuszczalne?
w zakresie ustalenia, czy wpłaty ponoszone przez Wnioskodawcę na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), które w całości pokrywane są z dotacji otrzymywanej z budżetu państwa (z części, której dysponentem jest minister właściwy do spraw kultury i dziedzictwa narodowego), są wolne od podatku dochodowego od osób prawnych
Darowizna przekazana na rzecz stowarzyszenia kultury fizycznej może być odliczona (w ramach 10% limitu) od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych
W zakresie zwolnienia od podatku świadczonych usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy.
Czy darowizna, która zostanie przekazana przez Spółkę na rzecz stowarzyszenia kultury fizycznej będzie podlegała w Spółce odliczeniu od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych tj. do 10% dochodu.
Czy darowizna przekazana na rzecz stowarzyszenia kultury fizycznej może być odliczona (w ramach 10% limitu) od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych
Uznanie odpłatnego udostępnienia Infrastruktury na rzecz Centrum Kultury za czynność opodatkowaną VAT oraz prawo do odliczenia pełnych kwot podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z Infrastrukturą.
Podatek od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dotyczących zakupu towarów i usług w ramach operacji.
Brak możliwości odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu.
Darowizna opisanego we wniosku majątku na rzecz instytucji kultury nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT.