Czy po 1 stycznia 2022 r. teatr jest zobowiązany do posiadania terminala płatniczego
PYTANIE
Od 1 stycznia 2022 r. weszły w życie zmiany w ustawie Prawo Przedsiębiorców. Zgodnie z art. 19a przedsiębiorca ma obowiązek zapewnić opcję dokonywania zapłaty w każdym miejscu, w którym działalność gospodarcza jest faktycznie wykonywana, w szczególności w lokalu, poza lokalem przedsiębiorstwa lub w pojeździe wykorzystywanym do świadczenia usług transportu pasażerskiego, przy użyciu instrumentu płatniczego w rozumieniu ustawy o usługach płatniczych. Przy czym przepis ten dotyczy wyłącznie przedsiębiorców, którzy są zobligowani do prowadzenia sprzedaży przy zastosowaniu kas fiskalnych. Teatr posiada terminale płatnicze do obsługi sprzedaży biletów na spektakle. W styczniu 2022 r. zakupiono terminal płatniczy do kasy znajdującej się w księgowości, gdzie przyjmowane są wpłaty za pozostałą sprzedaż, np. za wynajem pokoi gościnnych. Czy teatr jako instytucja kultury jest zobowiązana do posiadania terminala płatniczego wg zmian przepisów od 1 stycznia 2022 r. ustawy Prawo Przedsiębiorców? Czy obowiązek zapewnienia opcji dokonywania zapłaty bezgotówkowo należy rozumieć posiadanie terminala płatniczego czy można użyć innej formy płatności bezgotówkowej tzn. przelewu?