Interpretacja indywidualna z dnia 23 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.580.2024.1.MB
Skutki podatkowe otrzymania świadczenia wdowiego z USA.
Skutki podatkowe otrzymania świadczenia wdowiego z USA.
Opodatkowanie rent dziecięcych otrzymywanych ze Szwajcarii przez małoletnie dzieci oraz możliwość skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania z tytułu ulgi dla rodzin 4+.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia od opodatkowania, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 58 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (renta wdowia).
Opodatkowanie renty wdowiej otrzymywanej z Hiszpanii.
Opodatkowanie w Polsce renty wdowiej otrzymywanej z USA
Skutki podatkowe uzyskania jednorazowego odszkodowania w postaci skapitalizowanej renty.
Określenie czy świadczenie małżeńskie wypłacane przez amerykańską administrację Social Security może być uznane za świadczenie rodzinne w Polsce na podstawie „przepisów o świadczeniach rodzinnych w Polsce” i tym samym zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jako świadczenie rodzinne.
Skutki podatkowe otrzymywania renty wdowiej z Irlandii.
Określenie czy świadczenie wdowie wypłacane przez amerykańską administrację Social Security może być uznane za świadczenie rodzinne w Polsce na podstawie „przepisów o świadczeniach rodzinnych w Polsce” i tym samym zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jako świadczenie rodzinne.
Opodatkowanie podatkiem dochodowym od osób fizycznych otrzymanych środków pieniężnych.
Czy można rozwiązać stosunek pracy z pracownikiem, jeżeli upłynął okres ochronny (do 2 lutego 2024 r. pracownik miał świadczenie rehabilitacyjne), był nadal niezdolny do pracy ale nie uzyskał jeszcze prawa do renty, pracodawca odstąpił od rozwiązania stosunku pracy. Decyzję o przyznaniu renty pracownik otrzymał 29 lutego 2024 r., decyzja jest z dnia 23 lutego 2024 r. Czy pracodawca może rozwiązać stosunek
Skutki podatkowe wypłaty renty z fundacji rodzinnej.
Opodatkowanie renty wdowiej z Irlandii.
Określenie czy świadczenie wdowie wypłacane przez amerykańską Administrację Zakładów Ubezpieczeń Społecznych może być uznane za świadczenie rodzinne w Polsce na podstawie „przepisów o świadczeniach rodzinnych w Polsce” i tym samym zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jako świadczenie rodzinne.
Renta wdowia z USA - zwolnienie od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zwolnienie z opodatkowania świadczenia wdowiego przyznanego na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w USA.
Opodatkowanie świadczenia -renty wdowiej - otrzymywanego z Irlandii podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Pracownik do 11 listopada 2022 r. przebywał na świadczeniu rehabilitacyjnym przez 12 miesięcy. Z racji braku rokowań złożył wniosek o rentę z tytułu niezdolności do pracy. 16 grudnia 2022 r. lekarz orzecznik uznał stałą, trwałą niezdolność do pracy. Z dniem 13 stycznia 2023 r. została przyznana renta z tytułu całkowitej niezdolności do pracy od dnia 12 listopada 2022 r. Pracownik dostarczył dokumenty
W zakresie opodatkowania świadczenia wdowiego z USA przyznanego na podstawie amerykańskich federalnych przepisów emerytalno-rentowych.
Jeden z naszych pracowników oczekuje na decyzję o przyznaniu renty po 182 dniach okresu zasiłkowego. W ewidencji czasu pracy w okresie oczekiwania pracownik ma wpisaną nieobecność „usprawiedliwioną niepłatną”. Czy jest to prawidłowa praktyka? Czy okres oczekiwania na rentę trzeba będzie ująć w świadectwie pracy pracownika, jeśli zdecydujemy się rozwiązać z nim umowę o pracę?
PROBLEM Pracownik do 8 lutego 2023 r. ma przyznane świadczenie rehabilitacyjne. Pracownik będzie składał wniosek o rentę. Jeśli do dnia 8 lutego 2023 r. nie będzie decyzji, czy można wypisać zaległy urlop od 9 lutego do czasu decyzji?
Od 1 marca 2023 r. waloryzacja emerytur i rent będzie kwotowo-procentowa. Oznacza to, że najniższe świadczenia zostaną podwyższone o kwotę 250 zł, a pozostałe - wskaźnikiem waloryzacji w wysokości 13,8%, przy zapewnieniu minimalnej gwarantowanej podwyżki świadczenia na poziomie 250 zł. Do 2157,80 zł wzrośnie próg dochodowy, od którego zależy prawo do świadczenia uzupełniającego dla osób niezdolnych