Interpretacja indywidualna z dnia 21 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-3.4015.205.2024.2.ASZ
Skutki podatkowe comiesięcznych wpłat od rodziców i dziadków.
Skutki podatkowe comiesięcznych wpłat od rodziców i dziadków.
Skutki podatkowe comiesięcznych wpłat od ojca i dziadków.
Opodatkowanie Wpłat otrzymanych od potencjalnych kontrahentów.
Możliwość dokonania odliczenia na podstawie art. 26 ust. 1 pkt 2b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w związku z zawartą polisą.
Możliwość zmiany formy opodatkowania na podstawie dokonanych wpłat zaliczek.
Możliwość odliczenia od dochodu wpłat na indywidualne konto zabezpieczenia emerytalnego.
Podleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług otrzymanych przez Gminę wpłat od mieszkańców za świadczone przez Gminę na ich rzecz usługi, - stawka podatku dla świadczenia Gminy na rzecz mieszkańców, - określenie podstawy opodatkowania dla świadczenia Gminy na rzecz mieszkańców, - uznanie otrzymywanych przez Gminę wpłat od mieszkańców za zaliczki podlegające opodatkowaniu w momencie otrzymania
Możliwość odliczenia od dochodu wpłat na IKZE wykorzystując wyższy limit dotyczący przedsiębiorców.
Możliwa zmiana formy opodatkowania na podstawie dokonanych wpłat.
Dotyczy ustalenia, czy Spółka nie jest zobowiązana do kalkulowania i wpłacania zaliczek na CIT w trakcie roku podatkowego, ze względu na posiadane decyzje o wsparciu, dla dochodów z działalności zwolnionej od opodatkowania
Uznanie Wnioskodawcy za podatnika w ramach wykonywania programu usuwania azbestu, podlegania opodatkowaniu dotacji otrzymanej na realizację projektu oraz podlegania opodatkowaniu wpłat pobieranych od mieszkańców, w sytuacji, gdyby dotacja nie pokryła wartości całego zadania oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami na realizację projektu.
Obowiązek zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia w odniesieniu do usług nabywanych od Wykonawców.
Zaliczenie do podstawy opodatkowania w przypadku świadczenia Gminy na rzecz Mieszkańców wyłącznie wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców w związku z realizacją projektu oraz zaliczenia do podstawy opodatkowania wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców oraz kwoty otrzymanego dofinansowania i wyliczenia metodą „w stu”.
Niepodleganie opodatkowaniu wpłat otrzymanych od mieszkańców i otrzymanej dotacji. Brak prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją projektu.
Niepodleganie opodatkowaniu wpłat otrzymanych od rolników i otrzymanej dotacji. Brak prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją projektu.
1. Czy PGK ma prawo do wyboru w pierwszym roku podatkowym, kwartalnej metody wpłaty zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych, zgodnie z art. 25 ust. 1b ustawy o CIT 2. Czy PGK nie będzie zobowiązana do stosowania przepisu art. 24ca ust. 1 ustawy o CIT w latach 2024-2026 w związku z art. 24ca ust. 14 pkt 1 ustawy o CIT 3. Czy PGK jest uprawniona do pomniejszenia dochodu osiągniętego z danego źródła
Moment opodatkowania Wpłaty otrzymanej przez Spółkę oraz prawo do zastosowania stawki VAT w wysokości 0% w odniesieniu do dokonanych dostaw.
Dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją zadania dotyczącego montażu instalacji OZE na budynkach mieszkańców.
Sposób określenia podstawy opodatkowania świadczenia Gminy na rzecz mieszkańców.
Ustalenie, czy Spółka nie jest zobowiązana do kalkulowania i wpłacania zaliczek na PIT w trakcie roku podatkowego, ze względu na posiadane Zezwolenia, dla dochodów z działalności strefowej jak i z działalności pozastrefowej
Ustalenie, czy podstawę opodatkowania z tytułu wykonania przez Gminę zakupu i montażu Instalacji, stanowią tylko wpłaty Mieszkańców czy również kwota otrzymanego dofinansowania w związku z realizacją projektu pn. „(...)”
Niezaliczenie do podstawy opodatkowania wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców oraz kwoty otrzymanego dofinansowania.
Zaliczenie do podstawy opodatkowania wyłącznie wpłat otrzymanych od Mieszkańców z tytułu świadczenia Gminy na rzecz Mieszkańców. Zaliczenie do podstawy opodatkowania wpłat otrzymanych od Mieszkańców oraz kwoty otrzymanego dofinansowania pomniejszonego o przypadającą na nie kwotę podatku należnego.
Uznanie, że Gmina realizując Projekt działała w charakterze podatnika podatku VAT. Opodatkowanie podatkiem VAT opłat wpłacanych przez mieszkańców na realizację Projektu. Prawo do odliczenia w pełnej wysokości podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją Projektu. Brak zobowiązania do odrębnego opodatkowania podatkiem VAT przekazania mieszkańcom własności instalacji wraz z upływem okresu