Kiedy sprawozdania budżetowe może podpisać osoba inna niż kierownik
Czy można zatrudnić byłego głównego księgowego na stanowisko głównego księgowego w szkole w przypadku gdy nie został rozstrzygnięty konkurs na to stanowisko? Główny księgowy z dniem 28 lutego 2024 r. rozwiązuje umowę w związku z przejściem na emeryturę, po rozwiązaniu umowy mógłby jeszcze wrócić do pracy na trzy miesiące do czasu rozstrzygnięcia ponownego konkursu.
W zakładzie pracy działa kasa zapomogowo-pożyczkowa. Pracodawca wyznaczył osobę do prowadzenia księgowości kasy, jest nim pracownik księgowości. W zakresie obowiązków pracownik ten ma wpisane "prowadzenie KZP". KZP ma wybrany i działający zarząd oraz komisję rewizyjną. Główny księgowy jednostki ma w zakresie swoich obowiązków m.in: "Prowadzenie rachunkowości jednostki", a w ramach tego punktu podpunkt
Główny księgowy to osoba odpowiedzialna za księgowość. Stanowisko głównego księgowego odpowiedzialnego z prowadzenie rachunkowości występuje w jednostkach sektora finansów publicznych, jak i w jednostkach prowadzących działalność gospodarczą.
Obecnie jestem zatrudniona na stanowisku głównego księgowego w Komendzie Powiatowej Policji. Mam 18-letni staż pracy na stanowisku głównego księgowego. Posiadam wykształcenie średnie ekonomiczne (specjalność ekonomika i organizacja przedsiębiorstw handlowych) oraz wyższe rolnicze (tytuł inżynier rolnik). W 1998 r. uzyskałam świadectwo kwalifikacyjne uprawniające mnie do usługowego prowadzenia ksiąg
Zakres czynności kadrowca i głównego księgowego zatrudnionego w jednostce budżetowej samorządu terytorialnego posiada swoją specyfikę. W sytuacji gdy jednostek podległych samorządowi jest znacznie więcej niż na początku procesu przemian ustrojowych i gospodarczych, tematyka ta jest bliska na co dzień szerokiemu kręgowi pracowników.
Proszę o udzielenie mi informacji dotyczącej kwalifikacji wymaganych do pełnienia funkcji głównego księgowego. Czy jako główny księgowy instytucji kultury (biblioteka) muszę uzupełnić wykształcenie (kierunek finanse - rachunkowość) i jakie będą konsekwencje, jeżeli nie uzupełnię wykształcenia?
Od 1 września 1998 r. jestem zatrudniona na stanowisku głównego księgowego w Zespole Szkół Licealnych. W marcu 2002 r. uzyskałam dyplom ukończenia jednolitych studiów wyższych magisterskich na kierunku zarządzanie i marketing, w zakresie zarządzanie działalnością gospodarczą. Czy posiadane przeze mnie wykształcenie jest wystarczające do zajmowania stanowiska głównego księgowego sektora finansów publicznych