Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-11-20

Kiedy sprawozdania budżetowe może podpisać osoba inna niż kierownik

Czy sprawozdania urzędu i budżetu mogą być podpisywane przez głównego księgowego urzędu oraz sekretarza? Chodzi o sytuacje nietypowe, gdy mają oni formalne upoważnienia do zastępowania w czasie nieobecności odpowiednio skarbnika i burmistrza, jednak te osoby są w pracy, ale z uwagi na inne ważne sprawy czy spotkania brakuje im czasu, aby analizować te sprawozdania.

Na szczególną uwagę zasługuje par. 14 ust. 1 rozporządzenia ministra finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej, w myśl którego sprawozdanie podpisują główny księgowy (skarbnik) i kierownik jednostki (dysponent funduszu, przewodniczący zarządu jednostki samorządu terytorialnego, kierownik jednostki obsługującej). Sprawozdanie w formie dokumentu elektronicznego opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Natomiast sprawozdanie przekazywane na elektroniczną skrzynkę podawczą może być opatrzone podpisem potwierdzonym profilem zaufanym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00