Czy główny księgowy jednostki ponosi odpowiedzialność za funkcjonowanie KZP i jej księgowości w zakładzie pracy
PROBLEM
W zakładzie pracy działa kasa zapomogowo-pożyczkowa. Pracodawca wyznaczył osobę do prowadzenia księgowości kasy, jest nim pracownik księgowości. W zakresie obowiązków pracownik ten ma wpisane "prowadzenie KZP". KZP ma wybrany i działający zarząd oraz komisję rewizyjną. Główny księgowy jednostki ma w zakresie swoich obowiązków m.in: "Prowadzenie rachunkowości jednostki", a w ramach tego punktu podpunkt o treści "Nadzór merytoryczny i organizacyjny nad komórką księgowości". Czy główny księgowy jednostki odpowiada za prowadzenie księgowości kasy zapomogowo-pożyczkowej w związku z tym, że sprawuje nadzór nad pracownikiem księgowości? Czy pracę pracownika księgowości należy rozumieć jako formę oddelegowania na rzecz KZP, gdzie zgodnie z ustawą o kasach zapomogowo-pożyczkowych organami odpowiedzialnymi za prowadzenie kasy i księgowości jest zarząd KZP, organem kontrolującym komisja rewizyjna i to te organy odpowiadają za księgowość KZP? Czy główny księgowy jednostki ponosi jakąś odpowiedzialność za funkcjonowanie KZP działającej w zakładzie pracy i księgowości tej KZP?