Interpretacja indywidualna z dnia 14 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.185.2024.2.AM
Możliwość stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0zł.
Możliwość stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0zł.
Interpretacja w zakresie możliwości wprowadzania do składu podatkowego Spółki wyrobów akcyzowych będących własnością klienta, nakładania swoich znaków akcyzy na te wyroby akcyzowe oraz zapłaty – w imieniu klienta – należnego podatku akcyzowego po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy i złożenia deklaracji podatkowej.
Wniosek dotyczy obowiązków wynikających z art. 78 ust. 1 oraz art. 21 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 21, przemieszczanych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, bez zastosowania e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD
Spełnienie warunków objęcia procedurą zawieszenia poboru akcyzy Produktów znajdujących się w przesyłce, dla której sporządzony został dokument e-AD z błędnymi informacjami.
Ustalenie, czy przedstawione we wniosku okoliczności powstania ubytków w trakcie produkcji napoju o zawartości alkoholu 4,6%, można uznać za zdarzenie losowe lub siłę wyższą skutkujące prawem do zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 30 ust. 3 ustawy o podatku akcyzowym.
Obowiązki związane z importem wyrobów akcyzowych.
Deklarowanie i rozliczenie podatku akcyzowego od sprzedaży krajowej alkoholu etylowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy; moment powstania możliwości zwolnienia zabezpieczenia akcyzowego
Sukcesja zezwolnienia na prowadzenie składu podatkowego oraz możliwość kontynuowania procedury zawieszenia poboru akcyzy po połączeniu spółek.
Odbiór wyrobów akcyzowych przemieszczonych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.
Wygaśnięcie obowiązku podatkowego i niepowstanie zobowiązania podatkowego wobec wyrobu akcyzowego objętego procedurą zawieszenia poboru akcyzy zużytego do wyprodukowania innego wyrobu akcyzowego.
Brak możliwości obniżenia akcyzy o akcyzę zapłaconą od składników będących wyrobami akcyzowymi (oleje i preparaty bazowe), zużytych do wyprodukowania preparatów smarowych o kodzie CN 3403 19 80 poza składem podatkowym na podstawie deklaracji przedpłaty akcyzy
Rozliczenie stwierdzonych w państwie odbiorcy ubytków wyrobów akcyzowych powstałych podczas przemieszczania w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy.
Miejsce opodatkowania ubytków etanolu.
Obowiązki związane z możliwością zastosowania art. 44a ustawy w przypadku planowanych zmian w składach podatkowych dwóch różnych podmiotów
Spalanie olejów fuzlowych na terenie składu podatkowego, stanowiące jego zużycia do produkcji innego wyrobu akcyzowego (alkoholu etylowego), co nie pociąga za sobą powstania zobowiązania podatkowego, natomiast obowiązek podatkowy wygasa
Przemieszczanie wyrobów akcyzowych oznaczonych znakami akcyzy między składami podatkowymi
Obowiązki podatkowe związane z wytwarzaniem suplementu diety klasyfikowanego do pozycji CN 2106, zawierającego alkohol etylowy w ilości od 30% do 40%, od którego na poprzednich etapach obrotu zapłacono podatek akcyzowy
Przemieszczanie do magazynu Wnioskodawcy w Polsce wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2711 13 97, zakupionych w innym kraju Unii Europejskiej, stanowi nabycie wewnątrzwspólnotowe; brak możliwości opodatkowania akcyzą w wysokości 0 zł tych wyrobów akcyzowych, na podstawie art. 89 ust. 2 pkt 7 ustawy.
Możliwość spalania alkoholu etylowego na terenie składu podatkowego, stanowiącego jego zużycie do produkcji innego wyrobu akcyzowego (alkoholu etylowego), co nie pociąga za sobą powstania zobowiązania podatkowego, natomiast obowiązek podatkowy wygasa
Do ustawy akcyzowej zostanie wprowadzona zmiana, w wyniku której określono, że wyroby energetyczne o kodach CN 2710 12 21, 2710 12 25, 2710 19 29 i 2710 20 90 mogą być objęte procedurą zawieszenia akcyzy, jeżeli będą przemieszczane luzem. Będzie obowiązywać od następnego dnia po opublikowaniu ustawy zmieniającej w Dzienniku Ustaw. Do tej pory uzależnienie przemieszczenia wyrobów energetycznych na podstawie
Zużycie Rozpuszczalników w składzie podatkowym służyć będzie bezpośrednio produkcji innych wyrobów akcyzowych - energii elektrycznej (w procesie kogeneracji) i takie zużycie jest wystraczające do uznania, że wypełniona jest hipoteza przepisu art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy.
Przewóz poza zawieszeniem poboru akcyzy wyrobów energetycznych o kodach CN 2710 12 21, 2710 12 25, 2710 19 29 i 2710 20 90 w opakowaniach jednostkowych nie może korzystać z e-SAD. Podmiot dokonujący wewnątrzwspólnotowego nabycia ma obowiązek składać miesięczne deklaracje AKC-4 i wpłacać należną akcyzę oraz prowadzić ewidencję wyrobów akcyzowych nabywanych wewnątrzwspólnotowo.
Brak obowiązku zapłaty akcyzy w przypadku zużyć technologicznych wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru na terenie składu podatkowego do podgrzewania instalacji do produkcji innych wyrobów akcyzowych oraz ujęcie zużycia technologicznego wyrobów akcyzowych w ewidencji składu podatkowego.
Konieczność ujmowania w elektronicznym administracyjnym dokumencie (e-AD) ilości dodatków przemieszczanych wraz z paliwami silnikowymi objętymi procedurą zawieszenia poboru akcyzy