Interpretacja indywidualna z dnia 30 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.425.2024.1.AA
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.
Dotyczy ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy wskazujące, że w stanie faktycznym Wniosku udzielona Spółce bezzwrotna pomoc publiczna na podstawie Umowy o udzielenie pomocy publicznej w związku z cenami energii elektrycznej i gazu ziemnego stanowi przychód w podatku CIT objęty zakresem dyspozycji przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT i w konsekwencji kwota wsparcia otrzymana przez
Zastosowanie zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy dla świadczenia obejmującego podstawową usługę szkoleniową (usługę programu szkoleniowego) oraz towarzyszące czynności pomocnicze.
W przypadku finansowania szkoleń w całości ze środków publicznych zostaną spełnione łącznie warunki do zwolnienia usług szkoleniowych które zamierza Pan świadczyć na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c) ustawy. Natomiast w przypadku finansowania usług szkoleniowych które zamierza Pan świadczyć w co najmniej 70% ze środków publicznych, zastosowanie znajdzie zwolnienie od podatku VAT wynikające z
Zwolnienie od podatku świadczonych usług, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług oraz odpowiednio § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez S. w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą (…), podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jako dotacja otrzymana z budżetu państwa
Ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „(…)”, podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako dotacja otrzymana z budżetu państwa
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w latach 2022-2024”, podlega zwolnieniu z opodatkowania
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna z Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji jest objęta zakresem art. 17 ust. 1 pkt 47, czy otrzymanie pomoc publicznej zobowiązuje Spółkę do wyłączania wcześniej lub obecnie ponoszonych wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58, oraz czy otrzymana pomoc publiczna stanowi przychód z działalności zwolnionej zgodnie z art. 17
Ustalenia, czy pomoc publiczna, którą Wnioskodawca otrzymał ze środków Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji na podstawie zawartej umowy, jest zwolniona od podatku dochodowego od osób prawnych, jako objęta zakresem dyspozycji art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna otrzymana ze środków Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji, jest zwolniona od podatku CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT
Chce odzyskać środki publiczne od 37 beneficjentów konkursu z 2022 r. „Szybka Ścieżka – Innowacje cyfrowe (1/1.1.1/2022)”, którzy zdaniem instytucji złożyli nieprawdziwe oświadczenia. Problem w tym, że wezwanie do zwrotu środków mogli otrzymać nawet ci przedsiębiorcy, którzy prawidłowo zrealizowali projekt. Oni jednak mają szansę wyjść obronną ręką, o ile w porę zareagują na otrzymane pisma
Zarządy jednostek samorządu terytorialnego mają obowiązek sporządzić ją do 31 marca. Popełniają przy tym błędy, np. nie wykazują wszystkich wymaganych składników majątku albo mylą mienie komunalne z mieniem Skarbu Państwa
Chciałabym uzyskać informację czy lekarz przyjmujący w prywatnym gabinecie może skierować pacjenta na rehabilitację pulmonologiczną w warunkach stacjonarnych i czy taka rehabilitacja może zostać sfinansowana ze środków publicznych?
Zastosowanie zwolnienia od podatku dla szkoleń w zakresie redaktor serwisu internetowego, copywriting, specjalista marketingu internetowego, grafika i wizualizacje w marketingu internetowym, tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych, specjalista ds. mediów społecznościowych (social media), specjalista projektowania i wizualizacji wnętrz.
Zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy świadczonych usług szkoleniowych oraz usług doradztwa zawodowego.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania świadczonych na rzecz nauczycieli usług szkoleń stacjonarnych oraz szkoleń on-line, za usługi kształcenia zawodowego oraz zastosowania dla nich zwolnienia od podatku.
Możliwość zastosowania zwolnienia przedmiotowego
uznanie świadczonych usług za kompleksowe oraz zastosowania zwolnienia z VAT dla świadczonych usług
Kryzys wywołany pandemią COVID-19 nie zwolnił przedsiębiorców z konieczności stosowania przepisów dotyczących pomocy publicznej. Na okres walki ze skutkami pandemii Komisja Europejska dopuściła jednak szczególne odstępstwa w tym zakresie dotyczące m.in. okresu, przez jaki podmioty mogą ubiegać się o dany rodzaj pomocy, i jej wysokości. Przyjęła też, że państwa członkowskie mogą zgłaszać programy pomocy
Brak zwolnienia od podatku świadczonej usługi.
zastosowanie zwolnienia od podatku dla świadczonych usług szkoleniowych