Interpretacja indywidualna z dnia 14 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.185.2024.2.AM
Możliwość stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0zł.
Możliwość stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0zł.
Brak obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego.
Obowiązki podatkowe spoczywające na Spółce, związane z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 19 81
Wniosek dotyczy obowiązków wynikających z art. 78 ust. 1 oraz art. 21 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 21, przemieszczanych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, bez zastosowania e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD
Obowiązki podatkowe z tytułu utylizacji odpadu; możliwość przemieszczenia wyrobów akcyzowch między własnymi zakładami.
Opodatkowanie ubytków wyrobów akcyzowych.
Obowiązek stosowania dokumentu e-SAD dla przemieszczeń poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.
Brak możliwości zastosowania stawki 0 zł dla wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 25, nabywanych wewnątrzwspólnotowo poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, przeznaczonych do sprzedaży detalicznej na terytorium kraju
Brak możliwości obniżenia akcyzy o akcyzę zapłaconą od składników będących wyrobami akcyzowymi (oleje i preparaty bazowe), zużytych do wyprodukowania preparatów smarowych o kodzie CN 3403 19 80 poza składem podatkowym na podstawie deklaracji przedpłaty akcyzy
Opodatkowanie gazu przemieszczanego tranzytem przez kraj trzeci.
Rozliczenie stwierdzonych w państwie odbiorcy ubytków wyrobów akcyzowych powstałych podczas przemieszczania w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy.
Dotyczy uznania Spółki za podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego aromatów zawierających alkohol etylowy oraz przemieszczenia aromatów na podstawie e-SAD.
Sposób zakończenia przemieszczania wyrobów akcyzowych w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego poza Systemem oraz określenie stawki opodatkowania akcyzą
Uznanie, że przemieszczenia wyrobów akcyzowych w opakowaniach jednostkowych, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, nie powinny odbywać się na podstawie dokumentu e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD.
Dotyczący obowiązku aktualizacji danych w CRPA oraz przemieszczania olei fuzlowych o kodzie CN 3824 99 96 ze składu podatkowego do magazynu Spółki na podstawie e-DD.
Możliwość sprzedaży olejów opałowych z obniżoną stawką akcyzy z zastosowaniem uproszczenia przewidzianego w art. 89 ust. 5f ustawy o podatku akcyzowym
Obowiązki związane z importem oraz nabyciem na terytorium kraju oraz zużyciem olejów smarowych przez podmiot zużywający
Konieczność ujmowania w elektronicznym administracyjnym dokumencie (e-AD) ilości dodatków przemieszczanych wraz z paliwami silnikowymi objętymi procedurą zawieszenia poboru akcyzy
Brak opodatkowania transakcji nabycia i powierzenia przez Spółkę innemu podmiotowi alkoholu etylowego nieskażonego zwolnionego od akcyzy w sytuacji bez dokonywania fizycznego przemieszczania lub wykorzystania tego alkoholu
Brak opodatkowania transakcji sprzedaży i nabycia przez Spółkę alkoholu etylowego nieskażonego zwolnionego od akcyzy, bez dokonywania fizycznego przemieszczania lub wykorzystania tego alkoholu
Określenie, czy Spółka będzie podmiotem dokonującym nabycia wewnątrzwspólnotowego po wejściu w życie nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym w zakresie e-SAD
Skutki podatkowe przemieszczania wyrobów akcyzowych na podstawie dokumentów e-DD
Nie uznania przemieszczenia gazu transportowanego w Cysternach za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.
uznanie Wnioskodawcy za podatnika z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych