Ładowanie telefonu w pracy wbrew zakazowi może skończyć się karą
Spółka zajmuje się sprzedażą sprzętu elektronicznego, w tym telefonów komórkowych i tabletów. Zdarza się, że wartość zamówień przed udzieleniem rabatu przekracza 20 000 zł netto, jednak po udzieleniu rabatu wartości tej nie przekracza. Czy w takim przypadku należy stosować odwrotne obciążenie? Czy ma znaczenie okoliczność, kiedy rabat jest przyznawany (przed czy po transakcji)?
Mamy zawartą umowę na czas nieokreślony z operatorem sieci telefonicznej na dostarczanie telefonów komórkowych. Telefony kupujemy w promocyjnej cenie, a operator na fakturze ujmuje cenę promocyjną i przed rabatem. Czy limit odwrotnego obciążenia jest liczony od ceny podstawowej czy po rabacie? Jak skonstruować umowę, aby nie narazić się na wieloletnie korekty? Czy operator może od pierwszej transakcji
Pracownik, który ma przydzielony służbowy telefon komórkowy, przebywa obecnie na rocznym urlopie wychowawczym. Umowa z operatorem sieci została zawarta na dwa lata. Przy wcześniejszym rozwiązaniu umowy pracodawca zobowiązany jest zapłacić operatorowi karę umowną równowartości przyznanej ulgi. Dlatego korzystniej byłoby refakturować usługę na pracownika i nie rozwiązywać umowy z operatorem. Czy przy
Do końca kwietnia br. podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych są zobowiązani do złożenia zeznania rocznego. Rozliczając należny podatek, mogą skorzystać z ulg przewidzianych przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Część z nich, jak np. ulga internetowa, podlega odliczeniu od osiągniętego dochodu. Niektóre zaś podlegają odliczeniu od należnego podatku, np. ulga na dziecko
Telefon to obecnie podstawowe narzędzie pracy dla wielu pracowników. Pracodawcy udostępniają pracownikom telefony służbowe bądź korzystają do celów służbowych z prywatnych telefonów pracowników. Stosują przy tym różne formy rozliczania rozmów telefonicznych. Niektórzy decydują się na wprowadzanie limitów rozmów służbowych. Inni pokrywają koszty wszystkich rozmów odbywanych przez pracowników z telefonów
Jednemu z pracowników wypłacaliśmy na początku 2011 r. miesięczny ryczałt za używanie prywatnego pojazdu i zwracaliśmy mu koszty za wykorzystywanie telefonu prywatnego do celów służbowych. Ponadto z zfśs pracownik otrzymał dofinansowanie do urlopu, do tzw. wczasów pod gruszą. Jednak podczas kontroli ZUS zakwestionował to dofinansowanie, ponieważ zgodnie z naszym regulaminem zfśs wszyscy zatrudnieni
Nasza firma zamierza kupić kilka telefonów komórkowych, które będą przekazane do użytkowania pracownikom z działu serwisu. Każdemu z nich zamierzamy przyznać określony limit na rozmowy. Koszty połączeń wykraczających poza ten limit będą potrącane z wynagrodzeń pracowników za ich zgodą lub zwracane bezpośrednio do naszej kasy. Czy kwota przyznanego limitu stanowi dla pracowników przychód, od którego
Nasz pracownik wykorzystuje swój telefon do celów służbowych. Czy zwrot wydatków za takie rozmowy będzie zwolniony z podatku? Czy taki zwrot może być dokonywany w ramach stałego ryczałtu dla pracownika? Czy należy zaliczyć go do podstawy wymiaru składek? Czy ewentualny zwrot kosztu abonamentu może być zwolniony z podatku?