Korekty sprzedaży krajowej – faktury, sprzedaż kasowa, JPK_V7
Sprzedawcy towarów i usług często udzielają różnego rodzaju rabatów. W raporcie omówione zostały skutki podatkowe (w podatkach dochodowych oraz VAT) udzielania rabatów (zarówno po stronie sprzedawców, jak i nabywców) oraz ich ewidencja księgowa.
W 2018 r. NSA wydał wiele ciekawych roztrzygnięć w zakresie rozliczeń VAT, które mogą mieć wpływ również na aktualne rozliczenie. Często nie zgadza się z dotychczasową z interpretacją organów podatkowych. Oczywiście niektóre orzeczenia potwierdzają stanowisko organów podatkowych. Przedstawiamy przegląd orzeczeń wraz z komentarzem jakie jest stanowisko organów podatkowych w tym zakresie.
Skonto jest rodzajem rabatu - procentowym obniżeniem ceny związanym z warunkami płatności za dostawę towarów lub wykonanie usługi. Jest przyznawane w związku z zapłatą dokonaną we wcześniejszym, wskazanym przez sprzedawcę terminie. Choć jest to popularna forma zachęcania nabywców do szybszej zapłaty za dostarczone towary lub wykonane usługi, to jej stosowanie nie jest pozbawione wątpliwości związanych
Termin rozliczenia faktury korygującej przez sprzedawcę jest uzależniony od tego, kiedy uzyska potwierdzenie jej odbioru przez nabywcę. Jest to zasada, od której istnieją liczne wyjątki. Gdy potwierdzenie nie jest konieczne, termin rozliczenia jest uzależniony od tego, kiedy powstała przyczyna wystawienia takiej faktury.
W warunkach gospodarki rynkowej sprzedawcy prześcigają się w pomysłach mających na celu pozyskanie nowych klientów oraz zatrzymanie dotychczasowych, czego oczekiwanym rezultatem ma być zwiększenie przychodów ze sprzedaży oraz zysków. Często stosowanym narzędziem marketingowym, służącym temu celowi, jest np. przyznanie rabatu towarowego, rabatu pośredniego, skonta, premii pieniężnej czy nagrody wydanej
W coraz bogatszej praktyce gospodarczej rabaty to chętnie stosowane narzędzie intensyfikacji sprzedaży. Przybierają one najróżniejsze formy, od klasycznego rabatu pieniężnego, przez skonta, do rabatów towarowych, czy nawet tzw. rabatów pośrednich (udzielanych nie nabywcy, lecz kolejnemu podmiotowi w łańcuchu transakcyjnym). Z perspektywy rozliczeń VAT istotne jest to, że udzielenie rabatów wiąże się
Umowa zawarta z kontrahentem przewiduje skonto z tytułu opłacenia faktury w terminie siedmiu dni. Czy w celu rozliczenia faktury korygującej wystawionej w związku z zapłatą w tym terminie, a w konsekwencji uzyskaniem prawa do skonta, musimy posiadać potwierdzenie otrzymania faktury korygującej przez nabywcę?
Cena środków trwałych, przy których zakupie zostały zastosowane rabaty, bonifikaty i skonta, czasem znacznie odbiega od wartości rynkowej. Warto więc przyjrzeć się, jaki ma to wpływ na ustalenie początkowej wartości środka trwałego i jakie rodzi konsekwencje podatkowe.
Czasami sprzedawca zmuszony jest do skorygowania ceny towaru bądź usługi, np. na skutek reklamacji odbiorcy. W związku z tym rodzą się pytania: czy taka korekta może być korzystna dla sprzedającego i jaki ma wpływ na jego rozliczenia podatkowe?
We współczesnym świecie gospodarczym udzielanie różnego rodzaju bonusów, rabatów, bonifikat, skont czy upustów staje się czymś tak oczywistym, że nikt nie zastanawia się nad ich celowością. Rabaty są jednym z lepszych narzędzi motywujących kontrahentów do owocniejszej współpracy. Pewne problemy mogą wystąpić w ujęciu księgowym tych zdarzeń gospodarczych. Często bowiem otrzymany bonus nie znajduje swojego