Jak rozliczyć likwidację samochodu dostawczego, na który wykupiono tylko polisę OC
Nakłady ponoszone przez podatnika na dostosowanie cudzej nieruchomości lub środka trwałego do własnych potrzeb są klasyfikowane jako tzw. inwestycja w obcym środku trwałym. Rozliczenie podatkowe tego rodzaju wydatków może być dla podatników problematyczne, szczególnie w sytuacji wcześniejszego terminu rozwiązania umowy lub zwrotu poniesionych nakładów. W publikacji wskazujemy, w jaki sposób należy
Tarcza antykryzysowa to kompleksowy pakiet działań rządu przeciwdziałających negatywnym skutkom pandemii. Zaproponowane przez resort finansów zapisy z zakresu finansów publicznych dotyczą głównie kwestii budżetowych i obszaru działalności instytucji finansowych.
Prowadzimy sklep meblowy. W lutym doszło do jego zalania. Uszkodzone zostały blaty i szafki meblowe stanowiące towar handlowy. Zgłosiliśmy szkodę do firmy ubezpieczeniowej. W kwietniu otrzymaliśmy odszkodowanie za blaty w całości poniesionej szkody, za szafki - w części. Jak zaksięgować w księdze przychodów i rozchodów prawidłowo to zdarzenie?
Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych obowiązuje 12 lat. Od początku obowiązywania jest jednak nieustannie zmieniana (niekiedy kilkanaście razy w roku). W tym stanie rzeczy nie może dziwić, że obecne brzmienie tej ustawy różni się zdecydowanie od pierwotnego tekstu. Ponadstukrotne zmiany spowodowały ponadto, że jest ona coraz bardziej zagmatwana i coraz mniej czytelna dla przeciętnego podatnika
Rozpoczynamy inwentaryzację. Czy w przypadku ujawnienia niedoborów będę mogła zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów jako stratę? Czy mogę niedobory zaliczyć do kosztów w pełnej wysokości, czy też uwzględniając otrzymane odszkodowanie?
Kiedy strata jest kosztem uzyskania przychodu? Jak udokumentować i zaksięgować poniesioną stratę?
W prowadzonej działalności gospodarczej podatnicy podatku dochodowego od osób prawnych często mają do czynienia ze stratami w środkach trwałych i obrotowych. Konsekwencje tych zdarzeń są różne i zależą od ich charakteru oraz rodzaju składników, w których zaistniały.
1. Dlaczego należności i zobowiązania krótkoterminowe są w bilansie podzielone na wymagalne do 12 miesięcy i powyżej 12 miesięcy? Czy należności i zobowiązań o okresie wymagalności powyżej 12 miesięcy nie należy wykazywać jako długoterminowych? 2. Jak należy ująć w bilansie fakturę na zakup środka trwałego wystawioną w grudniu 2002 r., która została zapłacona w marcu 2003 r., natomiast środek trwały
W poprzedniej części artykułu („DP” nr 4) przedstawione zostały mechanizmy tworzenia rezerwy na podatek dochodowy metodą bilansową i wynikową oraz wartości bilansowa i podatkowa aktywów i pasywów.
Kodeks spółek handlowych, w przeciwieństwie do kodeksu handlowego, zezwala na przekształcenie spółki kapitałowej w osobową. Na szczególną uwagę zasługują konsekwencje podatkowe takiej transformacji, które zazwyczaj bywają podstawową motywacją dla zmiany formy prawnej spółki.
Kradzież składników majątku podatnika wywołuje różne konsekwencje podatkowe, w zależności od tego, czy dotyczy utargu, towarów, wyposażenia czy środków trwałych. Natomiast w zakresie środków trwałych pewne różnice wynikają z kwestii, czy są to samochody czy też inne środki trwałe.
Czy nasza firma może w br. zaliczyć zaistniałe straty w środkach trwałych do kosztów uzyskania przychodów? Czy odszkodowanie zmniejsza stratę zaliczoną do kosztów podatkowych?