comment
Porada
Data publikacji: 2003-10-04
Czy niedobory ujawnione podczas inwentaryzacji można zaliczyć do kosztów
Rozpoczynamy inwentaryzację. Czy w przypadku ujawnienia niedoborów będę mogła zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów jako stratę? Czy mogę niedobory zaliczyć do kosztów w pełnej wysokości, czy też uwzględniając otrzymane odszkodowanie?
Straty w środkach trwałych i wartościach niematerialnych i prawnych ujawnione w trakcie inwentaryzacji zalicza się do kosztów tylko w tej cześci, która nie została uprzednio odpisana w formie odpisów amortyzacyjnych. Straty w środkach obrotowych zalicza się w koszty w pełnej wysokości. Natomiast odszkodowania w pełnej wysokości zalicza się do przychodów. Obowiązek przeprowadzania okresowej inwentaryzacji posiadanych składników majątku został nałożony przepisami ustawy o rachunkowości, określającymi zasady i terminy jej przeprowadzania. Niejednokrotnie zdarza się, że podczas inwentaryzacji zostają ujawnione niedobory tych składników.
Pozostało 80% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu