Czy koszty kampanii w internecie uprawniają przedsiębiorcę do ulgi na ekspansję
Po wyroku TSUE reklama w internecie wymaga gruntownych zmian. Jak wskazują eksperci ochrony danych osobowych – trudno będzie je wprowadzić
Jak dowiedział się DGP, Ministerstwo Rozwoju i Technologii dostrzega konieczność zmian legislacyjnych po ostatnim wyroku TK w sprawie uchwał krajobrazowych. Już teraz samorządy będą musiały zwrócić nałożone kary
Decyzja norweskiego organu ochrony zakazująca reklamy behawioralnej opartej na śledzeniu użytkowników platform społecznościowych uderza w główne źródło dochodu Facebooka
W 2016 r. przedsiębiorcy nie zapłacą opłaty reklamowej. Według informacji posiadanych przez redakcję żadna z gmin w Polsce nie zdążyła przyjąć uchwał niezbędnych dla wprowadzenia tej opłaty.
Od 1 kwietnia 2013 r. zaczyna obowiązywać część zmian w ustawie o VAT wprowadzonych ustawą z 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2013 r., poz. 35; dalej: ustawa zmieniająca). W założeniach ustawodawcy większość zmian ma służyć uproszczeniu zasad rozliczania podatku. Jednak na pewno nie wszystkie wprowadzone zmiany są oczekiwane przez
Podatnik czynny na podstawie art. 86 ustawy o VAT może odliczyć polski podatek, jeśli kupione towary są wykorzystywane do działalności opodatkowanej. Jeżeli natomiast są wykorzystywane zarówno do działalności opodatkowanej, jak i zwolnionej, to aby ustalić VAT do odliczenia, stosuje proporcję. Gdy kupiony towar lub usługa są wykorzystywane do celów innych niż działalność, stosuje również preproprocję
Koszty uzyskania przychodów to jedna z najważniejszych pozycji w rozliczeniu podatkowym każdego przedsiębiorcy. Niestety z uwagi na ogólną definicję tego pojęcia przewidzianą w przepisach podatkowych, a także liczne ograniczenia określone w art. 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 16 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, koszty są też jednym z najczęstszych powodów sporów
Wydatki na imprezę okolicznościową, jaką jest otwarcie nowego oddziału, mogą stanowić w całości koszty podatkowe. Nie ma znaczenia, że zaproszenia na wydarzenie zostały skierowanego do szerokiego kręgu odbiorców, jeżeli głównym celem organizacji imprezy była reklama. Takie stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Otrzymałam wystawioną w lipcu fakturę kosztową za reklamę. W opisie mam informację, że chodzi o reklamę w okresie lipiec-wrzesień. Faktura została zapłacona w lipcu. Czy VAT mogę odliczyć w lipcu czy dopiero we wrześniu?
Spółka prowadzi działalność w zakresie produkcji materiałów siewnych oraz nawozów dla ogrodnictwa. Zgodnie z opracowaną strategią rozwoju firmy na kilka najbliższych lat, chcemy uzyskać jej większą rozpoznawalność na rynku. W tym celu zainwestowaliśmy w stworzenie nowego logotypu. Mamy również zamiar przekazywać naszym kontrahentom - podmiotom dokonującym sprzedaży detalicznej naszych produktów - odzież
Otrzymałam fakturę za reklamę w Internecie wystawioną w lutym. Faktura dotyczy reklamy ukazującej się przez sześć miesięcy. Czy obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury i podatek naliczony z tej faktury mogę odliczyć już w ramach deklaracji VAT-7 za luty 2014 r.?
Spółka produkuje kleje do glazury. Odbiorcami są supermarkety i sieci sklepów detalicznych. Spółka podejmuje liczne działania marketingowe służące zwiększeniu wolumenu sprzedaży. Jednym z takich działań jest współdziałanie z placówkami handlującymi produktami spółki w zakresie odpowiedniego ich wyeksponowania i zareklamowania sprzedawanych towarów. W ramach takich działań spółka przekazuje do punktów
Świadczący usługi reklamy napojów alkoholowych wnoszą na wyodrębniony rachunek utworzony w tym celu przez ministra właściwego do spraw kultury fizycznej i sportu opłatę w wysokości 10% podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług wynikającej z tej usługi.
Jednym z czynników zniechęcających do założenia własnej firmy są wysokie obciążenia podatkowe. Dobra znajomość przepisów podatkowych i wynikających z nich możliwości oraz zagrożeń pozwoli na znaczne zmniejszenie tych obciążeń. Coraz większą rolę w działalności każdej firmy odgrywa planowanie podatkowe. Przyjęcie odpowiedniej strategii i metod działania umożliwi choćby tylko przesunięcie momentu płacenia