Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-03-11

orzeczenie

Prywatność wygrywa z marketingiem

Po wyroku TSUE reklama w internecie wymaga gruntownych zmian. Jak wskazują eksperci ochrony danych osobowych – trudno będzie je wprowadzić

Wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej otwiera drogę do nakazania radykalnej przebudowy systemu zbierania od internautów zgód na profilowanie. Chodzi o mechanizm opracowany przez stowarzyszenie branży reklamy cyfrowej IAB Europe, znany jako TCF (z ang. Transparency & Consent Framework). Mamy z nim do czynienia, gdy na odwiedzanej przez nas stronie wyskakuje okienko (tzw. pop-up) z żądaniem zgody na zbieranie danych i przekazywanie ich „zaufanym partnerom IAB Europe”. Pozwala to śledzić aktywność internautów w sieci. Zebrane w ten sposób informacje o preferencjach internautów są kodowane i przechowywane po to, aby ostatecznie trafić na specjalne giełdy reklamowe. TSUE uznał w czwartek, że stanowią one dane osobowe w rozumieniu RODO.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00