comment
Porada
Data publikacji: 2018-06-29
Usługi promujące towar
Jesteśmy firmą reklamową. Z jednym z naszych kontrahentów zawarliśmy umowę, zgodnie z którą będziemy świadczyć na jego rzecz usługi promujące towar produkowany przez niego. W umowie tej kontrahent zastrzegł sobie prawo określenia, czy dana sprzedaż miała miejsce w wyniku akcji promocyjno-reklamowej, a do czasu zaakceptowania usługi w tej formie nasza firma nie ma prawa uznania usługi za wykonaną i, tym samym, wystawienia faktury za jej wykonanie. Kiedy, przy tak sformułowanej umowie, powstaje obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług? Czy należy uważać, że jest to rodzaj usługi o charakterze ciągłym i powstanie obowiązku podatkowego uzależnione jest od płatności za usługę (płatność ta prawdopodobnie nastąpi po wykonaniu całej umowy, gdyż dopiero wtedy nasz kontrahent będzie mógł ocenić wielkość sprzedaży, która nastąpiła w wyniku akcji reklamowej)?
Pozostało 65% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także