Korekty sprzedaży krajowej – faktury, sprzedaż kasowa, JPK_V7
Skoro kasa rejestrująca, po wydrukowaniu paragonu fiskalnego, nie pozwala na korektę danych zapisanych w pamięci fiskalnej, to korekta powinna być dokonana za pomocą innych ewidencji lub urządzeń księgowych. Ustawodawca uregulował tylko zasady korekty dokonanej na skutek zwrotu towaru, uznania reklamacji oraz oczywistych omyłek. Nie oznacza to, że w pozostałych przypadkach nie dokonamy korekty.
Spółka (podatnik VAT czynny i VAT UE) dokonuje m.in. wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów jako polski podatnik VAT, a miejscem rozpoczęcia transportu towarów jest terytorium Polski (magazyn w Polsce). Zdarza się, że kontrahenci chcą skorzystać z prawa zwrotu zakupionych od spółki towarów. Gdy zwrot dokonywany jest przez kontrahentów łotewskich i litewskich (podatnicy podatku od wartości dodanej w krajach
Przepisy rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących regulują tylko kwestię korekty sprzedaży w przypadku zwrotów towarów, uznanych reklamacji oraz tzw. oczywistych pomyłek. Nie oznacza to jednak, że w razie innych błędów korekta zaewidencjonowanej sprzedaży jest niemożliwa. Ponadto ostatnie orzeczenie NSA dotyczące prawa do korekty, gdy zawyżono VAT, mimo że nie zwrócono nadpłaty klientowi, daje nadzieję
Podatnicy prowadzący ewidencję przy zastosowaniu kas rejestrujących są obowiązani wystawić i wydać nabywcy z każdej sprzedaży paragon fiskalny lub fakturę w postaci papierowej albo- za zgodą nabywcy - w postaci elektronicznej, przesyłając ten dokument w sposób uzgodniony z nabywcą. Wydrukowanie lub przesłanie elektronicznego paragonu powoduje, że sprzedawca nie może już go poprawić, gdyż kasy uniemożliwiają
Zmiany, które wprowadzono od 1 stycznia 2020 r. w wystawianiu faktur do paragonów, wzbudzają wątpliwości również co do zasad korygowania sprzedaży zaewidencjonowanej na kasie rejestrującej. Paragon z NIP do 450 zł to faktura, więc w tym przypadku obowiązują takie same zasady jak przy korekcie pozostałych faktur.
Uwarunkowania biznesowe wymagają od podatników prowadzenia różnych akcji promocyjnych, rabatowych, które nie zawsze można zidentyfikować jak rabat zmniejszający VAT. Podatnicy, udzielając rabatów, szczególnie gdy sprzedają towary poniżej ceny nabycia, powinni pamiętać, aby dobrze udokumentować strategię marketingową takiej akcji promocyjnej. Z prowadzoną działalnością nieodłącznie wiążą się zwroty
Z dniem 1 maja 2019 r. istotnie zmieniły się zasady wypełniania obowiązku ewidencjonowania na kasie fiskalnej. Zmiany są związane z wprowadzeniem tzw. kas online. Nowe obowiązki dotyczą również użytkowników kas starego typu, czyli kas z elektronicznym i papierowym zapisem kopii.