Artykuł
Jak korygować sprzedaż zaewidencjonowaną na kasie rejestrującej
Skoro kasa rejestrująca, po wydrukowaniu paragonu fiskalnego, nie pozwala na korektę danych zapisanych w pamięci fiskalnej, to korekta powinna być dokonana za pomocą innych ewidencji lub urządzeń księgowych. Ustawodawca uregulował tylko zasady korekty dokonanej na skutek zwrotu towaru, uznania reklamacji oraz oczywistych omyłek. Nie oznacza to, że w pozostałych przypadkach nie dokonamy korekty.
Organy podatkowe przyznają prawo do prowadzenia ewidencji korekt w formie elektronicznej i przechowywania w tej samej formie zeskanowanych, papierowych paragonów i innych dokumentów.
1. Zwroty towarów i uznane reklamacje
Zwroty towarów i uznane reklamacje nie podlegają ponownemu zaewidencjonowaniu na kasie. Korekty dokonujemy na podstawie specjalnie prowadzonej w tym celu ewidencji.
Krok 1. Spisz protokół przyjęcia zwrotu lub reklamacji
Przyjmując zwroty towarów lub uwzględniając reklamacje, aby dokonać korekty, musisz dysponować:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right