KSeF Wdrożenie w firmie
Przygotowane na podstawie informacji opublikowanych w okresie od 1 czerwca do 4 lipca 2022 r.
9 września 2021 r. do Sejmu wpłynął projekt nowelizacji ustawy o VAT. Ustawa ma wprowadzić Krajowy System e-Faktur (tzw. KSeF) i uregulować możliwość wystawiania faktur ustrukturyzowanych, jako jednej z dopuszczanych form dokumentowania transakcji obok faktur papierowych i obecnie występujących w obrocie gospodarczym faktur elektronicznych. Nowelizacja ma też wprowadzić kolejne uproszczenia w fakturowaniu
Jednym z pierwszych skutków wystąpienia pandemii SARS-COV-2 widocznych u przedsiębiorców była rezygnacja z tradycyjnej formy pracy – przedstawiciele wielu branży z dnia na dzień opuścili biura i przenieśli się na kanapę w salonie, stawiając czoła wyzwaniom w systemie home office. Praca z domu wymusiła na pracodawcach przyspieszoną cyfryzację i informatyzację biznesu, w tym zastąpienie formy papierowej
Chcąc ograniczyć do minimum zagrożenie koronawirusem, wiele firm wprowadza środki ostrożności w postaci elektronicznego przekazywania faktur. Jednym z takich bezpiecznych, bo „bezdotykowych” środków jest elektroniczne przesyłanie przez sprzedawcę skanu faktury w postaci PDF. Takie skany faktur często są również przekazywane (poprzez e-mail lub np. link do obrazu faktury) biurom księgowym w celu ich
W 2019 r. wejdą w życie nowe regulacje w zakresie zamówień publicznych. Obowiązywały będą, określone w drodze nowej ustawy, zasady przesyłania faktur elektronicznych (e-faktur) oraz innych dokumentów elektronicznych związanych z realizacją zamówień publicznych. Zostanie uruchomiona bezpłatna platforma do obiegu tych dokumentów.
Zamawiający będzie miał obowiązek przyjęcia przesłanych drogą elektroniczną ustrukturyzowanych faktur oraz innych dokumentów elektronicznych związanych z realizacją zamówień publicznych, koncesji na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwa publiczno-prywatnego. Służyć do tego będzie specjalna platforma stworzona przez Ministra Gospodarki. To wykonawca będzie decydował, czy skorzysta z tego systemu
Czy na podstawie faktur wysłanych mailem, bez podpisu, mamy możliwość zaliczenia kwoty z takiej faktury w koszty uzyskania przychodu? Czy z takiej faktury możemy odliczyć VAT?
Ministerstwo Finansów przygotowało projekty rozporządzeń regulujących zasady przesyłania i przechowywania faktur w formie elektronicznej. Celem zmiany jest liberalizacja standardów przesyłania i przechowywania faktur elektronicznych. Z przygotowanych projektów wynika, że ułatwienia te będą wprowadzone w Polsce już od 1 stycznia 2011 r.