Wydanie dowodu rejestracyjnego tańsze o 50 gr
Marcin Barankiewicz: Bierność ustawodawcy w kwestii waloryzacji opłat za badania techniczne doprowadzi do tego, że działalność ta przestanie być rentowna
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchomił ostatnio trzy różne formy wsparcia dla przedsiębiorców i innych podmiotów (np. spółdzielni, fundacji czy samorządów), które stawiają na pojazdy przyjazne dla środowiska. W drugiej połowie listopada ruszył nabór w programie na dotacje do zakupu auta, ponadto można się też starać o dofinansowanie do rat leasingowych. A już w styczniu ruszy
Obniżenie e-myta i ułatwienia dla przewoźników - tak rząd zachęca do rejestrowania się w nowym systemie poboru opłat. Jednak pisanych na kolanie przepisów może nie zaakceptować Senat
Trwająca pandemia COVID-19 nie wyklucza podróży służbowych, jednak znacznie je utrudnia, a okresowo nawet uniemożliwia. Zmieniające się ciągle przepisy dotyczące przemieszczania się, środków transportu, noclegów skutkują nie tylko sporymi problemami związanymi z możliwością wyjazdu, ale także jego nieprzewidywalnością. Dlatego pracodawca, który zdecyduje się wysłać pracownika w podróż służbową, musi
Podwyższenie kar, rozszerzenie kompetencji służb i możliwość ustanawiania zakazów dla ciężkiego ruchu. Przewiduje to ustawa będąca wykonaniem… korzystnego dla przewoźników wyroku TSUE
Choć nowelizacja ustawy o drogach publicznych przewiduje wiele możliwości do wprowadzenia zakazów dla ciężkiego ruchu na drogach nieprzystosowanych do tego konstrukcyjnie, to nie będzie wolno ich stosować na odcinkach wybudowanych lub zmodernizowanych z unijnej kasy
Od 1 października 2020 r. zlikwidowano Fundusz Niskoemisyjnego Transportu, będący państwowym funduszem celowym (dalej: FNT-PFC). Jego zadania przejął Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Mimo wprowadzonych zmian, podatnicy, którzy otrzymają dofinansowania do transportu niskoemisyjnego, nadal mogą korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego.
Przedsiębiorcy dokonujący dostawy towarów oraz świadczenia usług w wykonaniu zarówno transakcji krajowych, jak i zagranicznych niejednokrotnie obciążają swoich kontrahentów dodatkowymi kosztami związanymi z realizowanymi na ich rzecz czynnościami. Opłaty te mogą obejmować koszty transportu towarów, jego opakowania, przechowywania czy ubezpieczenia przedmiotu dostawy. Na nabywców mogą być również przenoszone
Przedsiębiorcy korzystający w transakcjach ze swoimi kontrahentami z usług przewoźników zewnętrznych często mają problem z ustaleniem momentu dokonania dostawy. W konsekwencji trudno im precyzyjnie określić termin powstania obowiązku podatkowego w VAT. Nasuwa się zatem pytanie, czy obowiązek podatkowy powinien być wówczas rozpoznany z chwilą wydania towaru przewoźnikowi czy dopiero w momencie odbioru
Polski przedsiębiorca musi wystawić fakturę czeskiej firmie. Kontrahent jest obciążany za towar i wysyłkę. Jak taka dostawa powinna być dokumentowana? Czy przedsiębiorca powinien umieścić na fakturze specjalny dopisek?
Usługa transportowa bardzo często towarzyszy dostawie lub zakupowi towarów. Także w transakcjach zagranicznych. W takich przypadkach wątpliwości podatników sprowadzają się do ustalenia, czy koszty transportu należy wliczać do podstawy opodatkowania z tytułu sprzedaży/zakupu towarów, czy też traktować jako samodzielną usługę i rozliczać niezależnie od dostawy/zakupu towarów.
Świadczenia na rzecz pracowników budzą wątpliwości w różnych aspektach podatkowych. Jednym z nich jest ustalenie przychodu z tytułu świadczeń nieodpłatnych pracodawcy na rzecz pracownika. W których przypadkach powstaje przychód z tego tytułu? Jak ustalić jego wartość? To tylko niektóre z pojawiających się pytań. Równie ważne jest zaliczenie kosztów pracowniczych do kosztów pracodawcy. Przyjmuje się
Rozliczana przeze mnie firma wystawia faktury dla odbiorców z państw Unii Europejskiej oraz spoza Unii. Są to refaktury kosztów transportu. Gdzie w deklaracji VAT-7 powinienem wykazywać te faktury? Czy powinienem je uwzględniać w informacji podsumowującej VAT-UE?