Najem pomieszczeń od ambasady
Spółka z o.o. wynajmuje pomieszczenia biurowe i hale od innej firmy. Obecnie według nakazu Państwowej Inspekcji Pracy jednostka musi położyć nowe podłogi w magazynie oraz wyremontować dach. Czy koszty remontu ponosi spółka jako najemca czy firma, która jest właścicielem (wynajmującym)? Jak zaewidencjonować taką inwestycję: czy należy potraktować ją jako inwestycję w obcym środku trwałym i amortyzować
Lokal mieszkalny, który od 10 lat jest używany na cele biurowe, nigdy nie został wprowadzony do ewidencji środków trwałych. Jeżeli właściciel lokalu rozszerzy swoją działalność o wynajem, to czy część wynajmowaną należy wprowadzić do ewidencji środków trwałych? Czy odpisów amortyzacyjnych należy dokonywać przez cały ustalony okres ekonomicznej użyteczności? Czy - jeżeli skończy się umowa najmu - można
Prowadzę prywatne przedszkole. Mąż kupił drugi budynek, który trzeba przebudować i przystosować na potrzeby przedszkola. Chcę remontować ten budynek z dochodu z mojej działalności. Na jakich zasadach mąż powinien przekazać mi nieruchomość (on prowadzi inny rodzaj działalności gospodarczej)? Czy faktury związane z remontem tego budynku mogę księgować w bieżące koszty mojej działalności, czy też powinnam
Spółdzielnia transportowa posiada własne budynki, które amortyzuje. Pomieszczenia są wykorzystywane na wynajem (w sądzie jest zgłoszona również działalność jako wynajem). Czy odpisy amortyzacyjne stanowią dla spółdzielni koszt uzyskania przychodu? Głównym źródłem przychodu spółdzielni jest obecnie właśnie najem (transport incydentalnie).
Jestem współwłaścicielem kamienicy i wspólnie wynajmujemy kilka lokali na działalność gospodarczą. Wynajem tych lokali nie jest prowadzony w ramach działalności gospodarczej. Kamienica nie jest wprowadzona do środków trwałych. Czy w takiej sytuacji można w jakiś sposób ująć w koszty rozbudowę lub modernizację naszej kamienicy?
Kiedy powstaje przychód z tytułu objęcia udziałów (akcji)? Jak określa się powstanie przychodu przy świadczeniu na eksport, a jak przy umowach najmu, dzierżawy i leasingu?
Jak opodatkować dochody z najmu osób nieprowadzących działalności gospodarczej? Zasady ogólne czy ryczałt - która forma korzystniejsza dla podatnika? Jak opodatkować dochody z najmu w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej?
Nowy rok przyniesie tradycyjnie zmianę większości ustaw podatkowych. Tym razem zmiana systemu podatkowego jest kompleksowa. Znowelizowane zostały obie ustawy o podatkach dochodowych, ustawa o podatkach zryczałtowanych, ustawa o podatku od towarów i usług, ustawa o podatku od czynności cywilnoprawnych, ustawa o opłacie skarbowej, ustawa o podatkach lokalnych, ustawa o podatku od spadków i darowizn,
W nr 34 „Serwisu FK” przedstawiliśmy Czytelnikom zasady rozliczania przychodów osiąganych przez podatników będących właścicielami wynajmowanych rzeczy. Przychody te mogą zostać zmniejszone o wszystkie wydatki, które przyczyniły się do ich osiągnięcia. Jakie to wydatki - o tym w niniejszym opracowaniu.
Przedmiotem podpisanej umowy najmu będzie udostępnienie przez szpital dwóch pięter w budynku na rzecz spółki akcyjnej, która będzie prowadzić w tych pomieszczeniach działalność gospodarczą jako prywatna przychodnia. W celu rozpoczęcia działalności gospodarczej spółka akcyjna zamierza ponieść znaczne wydatki na remont wynajętych pomieszczeń. Poniżej przedstawiono skutki podatkowe zamierzonych przez