Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 25 marca 2013 r., sygn. KIO 237/13, KIO 244/13

      To fakt złożenia oferty w postępowaniu musi powodować uzewnętrznienie czynu nieuczciwej konkurencji. Tym samym, to elementy oświadczenia woli wyrażone w treści oferty muszą zawierać znamiona czynu, o którym mowa w art. 89 ust. 1 pkt 3 Pzp.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 7 marca 2013 r., sygn. KIO 381/13, KIO 397/13

      Zamawiający jest zobowiązany odrzucić ofertę tego wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Wykonawca zatem, składając wyjaśnienia na podstawie art. 90 ust.1 ustawy Pzp powinien wskazać okoliczności, które uwzględniał przy kalkulacji ceny w oferowanej wysokości

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 14 lutego 2013 r., sygn. KIO 235/13

      Gwarancja wadialna jest takiego rodzaju dokumentem, który nie może podlegać liberalnej wykładni. Niemniej jednak podlega wykładni tyle, że nie może ona być zbyt daleko idąca. Jeżeli w opisie nazwy postępowania znalazła się omyłka pisarska i oczywiste jest, jak powinna brzmieć właściwa nazwa postępowania, taka omyłka jest nieistotna dla skuteczności gwarancji.

    • gavel
      Orzeczenie
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 30 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2702/11

      1) Unieważnienie postępowania z powodu okoliczności opisanych w art. 93 ust. 1 pkt 4 Pzp w przypadku, gdyby odwołanie zostało uwzględnione, ma wyłącznie charakter hipotetyczny, co nie jest wystarczające do stwierdzenia braku interesu w korzystaniu ze środków ochrony prawnej. 2) Izba opowiada się za szerokim rozumieniu interesu (faktycznego i prawnego) we wniesieniu odwołania, co wyraża się m.in. w

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 30 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2699/11

      Zamawiający znając swoje potrzeby, decyduje o swoich wymaganiach. Na zamawiającym ciąży za odpowiedzialność określenia przedmiotu zamówienia i udzielenia zamówienia na przedmiot, który spełnia cechy wyspecyfikowane przez zamawiającego.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2698/11

      Nieprawdziwą informacją jest taka informacja, która wynika z celowego, zawinionego i zamierzonego zachowania wykonawcy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2672/11

      Art. 26 ust. 2b ustawy Pzp pozwala wykonawcy celem wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu powołać się na zasoby podmiotów trzecich. Dokument taki (zawierający stosowne zobowiązanie) składany jest więc na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu i jako taki - wbrew twierdzeniom Zamawiającego - podlega uzupełnieniu w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2668/11

      1) To Zamawiający odpowiada za właściwe i precyzyjne opisanie wymagań, uwzględniając wszelkie istotne dane, parametry. Wskazane wymagania są wiążące dla Zamawiającego i wykonawców w toku postępowania i tylko wobec jasnych i klarownych warunków i wymagań wprost wyrażonych w SIWZ można dokonać prawidłowej oceny ich spełniania. Na tej podstawie bowiem wykonawcy ustalają, czy są w stanie przystąpić do

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2684/11

      Sposób dokonywania zmian do SIWZ nie może obciążać wykonawcy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 28 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2639/11

      1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego dokonanie szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia jest obowiązkiem zamawiającego i ma doniosłe znaczenie. Opis ten musi być zrozumiały, precyzyjny i jednoznaczny, aby zamawiający mógł dokonać prawidłowego badania i oceny zgodności treści oferty z postawionymi w specyfikacji. W przypadku, gdy zamawiający nie precyzuje dostatecznie swoich wymagań

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 28 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2688/11

      1) Wypełniając obowiązek określenia miejsca składania ofert, Zamawiający powinien wskazać dokładną lokalizację siedziby czy biura, w którym oferty mają być złożone. Wymogu tego nie spełnia podanie w specyfikacji adresu budynku (biurowca), w którym znajduje się m.in. biuro Zamawiającego. 2) Ustawodawca przewidział możliwość skutecznego zakwestionowania, poprzez złożenie odwołania, decyzji zamawiającego

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 27 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2645/11

      1) Dla spełnienia przesłanki zawartej w art. 93 ust. 1 pkt. 4 Pzp wystarczającym jest, aby oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę. 2) Nie tylko obowiązkiem ale przede wszystkim prawem zamawiającego jest wyznaczenie własnej hierarchii potrzeb oraz poziomu środków finansowych na ich zaspokojenie.

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 27 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2607/11

      Wobec dokonanych przez Izbę ustaleń, że Zamawiający przed otwarciem rozprawy uwzględnił w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu, a po stronie Zamawiającego przystąpili w terminie wykonawcy, którzy wobec uwzględnienia zarzutów odwołania nie wnieśli sprzeciwu, Izba stwierdzi, że zaszły przesłanki umożliwiające umorzenie postępowania na posiedzeniu niejawnym z udziału stron, na podstawie art. 186

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 23 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2651/11

      1) Skoro ustawa przewiduje (w artykule 85), że zamawiający ma prawo wezwać wykonawcę do przedłużenia terminu związania ofertą, oznacza to, że z ustawy jednoznacznie wynika, że termin związania ofertą nie przedłuża się automatycznie, ale do przedłużenia tego terminu wymagane jest jednoznaczne oświadczenie wykonawcy (zgoda na przedłużenie terminu związania ofertą). Milczenie lub brak zgody na przedłużenie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 22 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2653/11

      1) Z samej istoty kryterium jakościowego wynika, że jest to kryterium o cenne, z którym musi wiązać się pewien element subiektywizmu. W przypadku zastosowania indywidualnego kryterium oceny ofert, zamawiający zobowiązany jest do opisu sposobu oceny ofert, w taki sposób, aby ograniczyć element subiektywnej oceny do niezbędnego minimum oraz zapewnić możliwość oceny ofert złożonych w postępowaniu, w oparciu

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 22 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2637/11

      1) Nie można zamawiającemu odmówić prawa do oceny zaoferowanej koncepcji. 2) Zamawiający zdając sobie sprawę z odmiennych rozwiązań stosowanych przez wykonawców nie może narzucić im -przykładowo - ilości zatrudnianych osób czy skonkretyzować zasady optymalnej organizacji pracy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 22 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2640/11

      1) Zatem, zamawiający odrzucając ofertę na podstawie art. 90 ust. 3 ustawy , zobowiązany jest wykazać, że złożone wyjaśnienia wraz z dowodami, potwierdzają rażąco niską cenę oferty. Z powyższego wynika, że ciężar dowodzenia w tym przypadku spoczywa na zamawiającym, ponieważ odrzucenie oferty jest wynikiem dokonanej przez niego oceny wyjaśnień. 2) Brak jest przeszkód, by zamawiający zwrócił się powtórnie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 21 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2616/11

      1) Granice dopuszczalnej ingerencji w treść oferty zakreśla przepis art. 87 ust. 2 pkt 1 - 3 Pzp opisujący zasady rządzące poprawianiem omyłek. 2) Niewątpliwie przepis art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp ma charakter relatywny - ustawodawca posłużył się w nim pojęciem nieostrym „omyłki niepowodującej istotnych zmian w treści oferty” tworząc normę o charakterze ocennym. Odniesienie art. 87 ust. 2 pkt 3

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 20 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2614/11

      Niezgodność treści oferty z siwz ma mieć charakter zasadniczy i nieusuwalny (ze względu na zastrzeżenie obligatoryjnego poprawienia oferty wynikające z art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp); dotyczyć powinna sfery niezgodności zobowiązania zamawianego w siwz oraz zobowiązania oferowanego w ofercie tudzież polegać może na sporządzeniu i przedstawienia oferty w sposób niezgodny z wymaganiami siwz (z zaznaczeniem

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 19 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2615/11

      Mimo że przepis art. 186 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje - w sytuacji uwzględnienia przez Zamawiającego wszystkich zarzutów przedstawionych w odwołaniu - możliwość umorzenia postępowania na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron, to należy przyjąć, że postanowienie o umorzeniu postępowania może być wydane również na późniejszych etapach postępowania, w zależności od tego, kiedy

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 19 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2612/11

      W przypadku ryczałtowej formy wynagrodzenia zamawiający może zrezygnować z identyfikacji wszystkich źródeł kosztów składających się na realizację poszczególnych prac i ograniczyć się do żądania od wykonawcy przedstawienia w formularzu oferty łącznej ceny za wykonanie wszystkich robót określonych w opisie przedmiotu zamówienia. Wówczas wykonawca zobowiązany jest wykonać całość prac za stałą cenę, podaną

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 16 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2600/11

      1) Zamawiający, zgodnie z art. 22 oraz 36 Ustawy zobowiązany jest, zarówno w ogłoszeniu o zamówienia jak i siwz, sprecyzować warunki udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, opisać sposób dokonywania oceny spełniania tychże warunków oraz wskazać oświadczenia lub dokumenty, jakie musi przedłożyć Wykonawca. 2) Zamawiający, stosownie do przepisu art. 138c ust. 1 pkt 2 ustawy pzp, może żądać przedstawienia

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 16 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2557/11

      Zgodnie z art. 91 ust. 1 Pzp zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych w SIWZ.

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00