Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 16 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2600/11

1) Zamawiający, zgodnie z art. 22 oraz 36 Ustawy zobowiązany jest, zarówno w ogłoszeniu o zamówienia jak i siwz, sprecyzować warunki udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, opisać sposób dokonywania oceny spełniania tychże warunków oraz wskazać oświadczenia lub dokumenty, jakie musi przedłożyć Wykonawca.  

2) Zamawiający, stosownie do przepisu art. 138c ust. 1 pkt 2 ustawy pzp, może żądać przedstawienia także innych dokumentów niż określone w przepisach wydanych na podstawie art. 25 ust. 2, potwierdzających spełnianie udziału w postępowaniu, jeżeli jest to niezbędne do oceny spełniania przez wykonawców tych warunków. 

 

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Andrzej Niwicki

Protokolant: Paweł Nowosielski

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 grudnia 2011 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 6 grudnia 2011 r. przez wykonawcę Impel Cleaning Sp. z o. o., ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław w postępowaniu prowadzonym przez „PKP Intercity” S.A., ul. Żelazna 59a, 00-848 Warszawa,

przy udziale wykonawcy WIKO Handel Usługi Bogdan Kościelny, ul. Pokrętna 18, 05-515 Nowa Iwiczna zgłaszającego swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego.

orzeka:

1. uwzględnia odwołanie i nakazuje zamawiającemu:

1) zmianę postanowień Sekcji III2.3) pkt 1 ogłoszenia o zamówieniu oraz Rozdziału V ust. 2 pkt 1 siwz poprzez dodanie sformułowania „lub równoważne”,

2) zmianę postanowień Sekcji III.2.3) pkt 2 ogłoszenia oraz Rozdziału V ust. 2 pkt 2 siwz poprzez dodanie sformułowania „lub równoważne”,

3) zmianę postanowień ogłoszenia poprzez usunięcie z Sekcji III.2.3) punktu 6 lit. c),

4) zmianę postanowień siwz poprzez usunięcie z Rozdziału V ustępu 7 i z Rozdziału VI ust. 2 punktu 4.

2. kosztami postępowania obciąża „PKP Intercity” S.A., ul. Żelazna 59a, 00-848 Warszawa i:

2.1. zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez wykonawcę Impel Cleaning Sp. z o. o., ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław tytułem wpisu od odwołania,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00