Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Uchwała SN z dnia 16 grudnia 2003 r. sygn. I KZP 34/03

      Podstawę prawną decyzji organu procesowego o zarządzeniu przeprowadzenia - w stosunku do oskarżonego - wywiadu środowiskowego przez kuratora sądowego stanowi w każdym wypadku przepis art. 214 § 1 k.p.k., uzupełniony ewentualnie o § 2, w razie wystąpienia okoliczności wskazanych w tym ostatnim przepisie. W każdym zatem wypadku przeprowadzenia przez kuratora sądowego wywiadu środowiskowego na podstawie

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 11 grudnia 2003 r., sygn. II SA/Wr 1541/03

      Organizacja społeczna musi mieć ustawową podstawę do samodzielnego działania i musi być zarejestrowana w odpowiednim rejestrze urzędowym. Zatem, prawa strony przez sądem administracyjnym ma organizacja społeczna wpisana do takiego rejestru.

    • gavel
      Orzeczenie

      Uchwała SN z dnia 9 grudnia 2003 r. sygn. III PZP 15/03

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 9 grudnia 2003 r., sygn. II SA/Kr 2982/03

      Uchwały zebrania wiejskiego nie mogą być przedmiotem skargi do sądu administracyjnego.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 3 grudnia 2003 r. sygn. I PK 78/03

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 5 listopada 2003 r., sygn. II SA/Gd 1030/00

      W obowiązującym systemie zaskarżania decyzji administracyjnych do sądu administracyjnego, zaskarżeniu podlegają decyzje ostateczne. Upływ czasu pomiędzy podjęciem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę, a wyrokiem sądu administracyjnego, lub chociażby wydaniem postanowienia o wstrzymaniu wykonania zaskarżonej decyzji, które nie jest przecież regułą, powodować może, że praktycznie w każdej sprawie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 4 listopada 2003 r. sygn. III KRS 4/03

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 27 października 2003 r., sygn. II SA 436/02

      1. Do właściwości rzeczowej sądu ochrony konkurencji i konsumentów nie należy rozpoznawanie skarg na bezczynność tych organów administracji publicznej, od decyzji których przysługuje odwołanie do tegoż sądu. Skargi na bezczynność, w tym na bezczynność Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki /Prezesa URE/, należą bowiem do właściwości sądu administracyjnego. 2. Względy wykładni funkcjonalnej art. 8 ust.

    • gavel
      Orzeczenie
    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 16 września 2003 r., sygn. II SAB/Wr 56/03

      Według art. 6 par. 1a ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji /t.j. Dz.U. 2002 nr 110 poz. 968 ze zm./ na bezczynność wierzyciela w podjęciu czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych, podmiotowi, którego interes prawny lub faktyczny został naruszony w wyniku nie wykonania obowiązku służy skarga do organu wyższego stopnia. Na postanowienie organu

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 25 czerwca 2003 r., sygn. II SA/Wr 1397/03

      Przepis art. 403 par. 2 Kpc stanowi materialnoprawną przesłankę żądania wznowienia postępowania w przypadku wykrycia nowych dowodów, możliwych do wykorzystania w postępowaniu sądowym, których przeprowadzenie mogłoby wpłynąć na treść rozstrzygnięcia. Natomiast z przepisu art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym /Dz.U. nr 74 poz. 368 ze zm./ wynika, że Sąd orzeka

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 24 czerwca 2003 r., sygn. II SA/Kr 1423/99

      Art. 35 ust. 4 ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym /Dz.U. nr 74 poz. 368 ze zm./ wyłącza możliwość wniesienia skargi do sądu administracyjnego, jeżeli właściwy organ administracyjny wszczął postępowanie w celu zmiany, uchylenia lub stwierdzenia nieważności decyzji albo wznowił postępowanie. Mimo że przepis ten expressis verbis formułuje zasadę wyłączenia dwutorowości postępowania

    • gavel
      Orzeczenie

      Uchwała składu 7 sędziów NSA z dnia 23 czerwca 2003 r., sygn. FPS 2/03

      Odmówić wyjaśnienia przedstawionych wątpliwości prawnych.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 16 czerwca 2003 r., sygn. II SA/Łd 1479/00

      Nie można rozpoznać zażalenia na postanowienie o nałożeniu grzywny w celu przymuszenia przed rozpoznaniem zarzutów w sprawie prowadzenia postępowania egzekucyjnego, jako wywołujących dalej idące skutki prawne.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 10 czerwca 2003 r. sygn. III KRS 3/03

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 20 maja 2003 r., sygn. II SA 1216/03

      Wniosek o wznowienie postępowania przed Naczelnym Sądem Administracyjnym oparty na przesłance braku możności działania, zgłoszony w sprawie zakończonej postanowieniem wydanym na posiedzeniu niejawnym podlega odrzuceniu jako nieopierający się na ustawowej podstawie wznowienia w rozumieniu art. 410 par. 1 w związku z art. 401 pkt 2 Kpc i art. 58 ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 13 maja 2003 r., sygn. III SA 1908/02

      Sąd nie podzielił poglądu pełnomocnika Rady Nadzorczej dotyczącego obowiązku wyczerpania uregulowanego w art. 34 ust. 3 ustawy z 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym /Dz.U. nr 74 poz. 368 ze zm./ trybu wezwania do usunięcia naruszenia prawa. Zgodnie z ugruntowanym w orzecznictwie Naczelnego Sądu Administracyjnego stanowiskiem, ze względu na brzmienie art. 11 ust. 3 zdanie pierwsze w

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 12 maja 2003 r., sygn. I SAB/Wr 29/02

      Instytucja wyłączenia sędziego z udziału w rozpoznawaniu sprawy nie została uregulowana w ustawie z dnia 11 maja 1995r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym /Dz.U. nr 74 poz. 368 ze zm./. W postępowaniu przed Naczelnym Sądzie Administracyjnym przepisy regulujące tą kwestie /art. 48 i art. 49 Kpc/ znajdują zastosowanie na podstawie odesłania z art. 59 ustawy o Naczelnym Sądzie Administracyjnym.

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 12 maja 2003 r., sygn. I SA/Wr 484/03

      Koszty sądowe stanowią dochody budżetu Państwa, zwolnienie, więc od tego obowiązku oznacza w rzeczywistości swoistą formę kredytowania podmiotów zobowiązanych do uiszczenia tych kosztów i niedopuszczalna jest sytuacja, gdy podmioty te wykonują inne ciążące na nich zobowiązania, a żądają by koszty sądowe pokrywał im Skarb Państwa. W stosunku do postępowań będących następstwem działalności gospodarczej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 6 maja 2003 r., sygn. II SA/Kr 1117/99

      Ocena prawna, w rozumieniu art. 30 ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym /Dz.U. nr 74 poz. 368 ze zm./ ma pozostawać w związku z zakresem kontroli przeprowadzonej przez sąd administracyjny, a wobec tego wiążąca może być tylko ta, której logiczną konsekwencją było uchylenie zaskarżonego orzeczenia i przekazanie sprawy do ponownego rozpoznania lub uznania prawnego zarzutu

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 6 maja 2003 r., sygn. II SA/Wr 708/03

      Zawarte w art. 40 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym /Dz.U. nr 74 poz. 368 ze zm./ określenie akty i czynności należy wiązać wyłącznie z formą działania administracji, o których mowa w art. 16 ust. 1 pkt 1-4 tej ustawy, i tym samym nie obejmuje aktów wymienionych w art. 16 ust. 1 pkt 5-7. Zatem art. 40 ust. 1 ustawy o NSA nie stanowi podstawy do wstrzymania

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 1 kwietnia 2003 r., sygn. SAB/Bk 39/02

      Wniosek strony zawarty w uzasadnieniu skargi na bezczynność organu o wyciągnięcie wobec organu konsekwencji z art. 31 ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym /Dz.U. nr 74 poz. 368 ze zm./ w ogóle nie odnosi się do trybu orzekania w sprawach o bezczynność.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 26 marca 2003 r., sygn. II SAB/Gd 100/00

      1. Z chwilą wejścia w życie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej /Dz.U. nr 112 poz. 1198/ podmioty, do których przed wejściem tej ustawy w życie zwrócono się o udostępnienie informacji publicznej i które sprawy tej nie załatwiły ostatecznym rozstrzygnięciem, mają obowiązek udostępnienia w terminie 14 dni informacji publicznej albo wydania w tym terminie decyzji o odmowie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 26 marca 2003 r., sygn. II SAB/Gd 140/00

      Skarga na bezczynność organu polegającą na niezałatwieniu żądania wydania z akt odpisu dokumentu jest dopuszczalna, gdyż sprawa ta może być załatwiona poprzez wydanie postanowienia w postępowaniu administracyjnym, na które służy zażalenie albo dokonanie czynności zakresu administracji publicznej dotyczącej uznania uprawnienia /do otrzymania z akt odpisu dokumentu/ wynikającego z przepisu prawa /art

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00