Poprawka z jawności?
Dostęp do informacji publicznej może pomóc zdać egzaminy, a także zwiększyć transparentność uczelni wyższych
Dostęp do informacji publicznej może pomóc zdać egzaminy, a także zwiększyć transparentność uczelni wyższych
Prawo do informacji o środowisku obejmuje także dane dotyczące konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które mają bezpośredni wpływ na stan i ochronę środowiska.
Informacje dotyczące procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag, wniosków i postulatów strony społecznej w kwestiach gospodarki leśnej, które mają wpływ na stan środowiska, mieszczą się w pojęciu informacji o środowisku i podlegają udostępnieniu zgodnie z ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie.
Informacje dotyczące podejmowanych przez stronę społeczną wniosków, postulatów i uwag w sprawach związanych z gospodarką leśną, które miały miejsce poza procesem tworzenia planu urządzenia lasu, są informacjami o środowisku, podlegającymi udostępnieniu na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie.
Większość zapytanych przez DGP prawników dostrzega potrzebę wprowadzenia nadzoru nad dostępem sędziów do informacji niejawnych. Zaznaczają jednak, że nie może to godzić w niezawisłość
Koła łowieckie jako podmioty wykonujące zadania publiczne są zobowiązane do udostępniania informacji publicznej na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej, dotyczących ich działalności, w tym protokołów walnych zgromadzeń i posiedzeń zarządu, o ile dokumenty te odnoszą się do wykonywania przez nie zadań publicznych.
Informacje dotyczące decyzji biznesowych spółki prawa handlowego, niezwiązane bezpośrednio z realizacją zadań publicznych, nie stanowią informacji publicznej w rozumieniu ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Przepisy zobowiązujące sędziów do ujawniania informacji o tym, do jakiego stowarzyszenia należą, naruszają prawo do poszanowania życia prywatnego – uważa resort sprawiedliwości i przygotowuje projekt ich uchylenia
Decyzja organu administracji publicznej o odmowie udostępnienia informacji publicznej na podstawie przepisów szczególnych musi być poprzedzona szczegółową analizą, czy zakres tych przepisów faktycznie wyłącza zastosowanie ustawy o dostępie do informacji publicznej, a sama informacja nie została już upubliczniona w innych źródłach dostępnych publicznie.
W przypadku odmowy udostępnienia informacji publicznej w postaci informacji przetworzonej, ciężar wykazania szczególnej istotności takiej informacji dla interesu publicznego leży po stronie wnioskodawcy.
Urzędy skarbowe nie nałożyły dotąd na żadne przedsiębiorstwo kary za nieprzesłanie adresu strony internetowej ze strategią podatkową – poinformowało DGP Ministerstwo Finansów. Pytanie, czy wszyscy tak dobrze wypełniają ten obowiązek, czy nikt tego nie sprawdza
Informacja publiczna dotycząca działalności przedsiębiorcy podlega ochronie jako tajemnica przedsiębiorstwa, jeżeli jej ujawnienie mogłoby wpłynąć na sytuację ekonomiczną przedsiębiorcy. W takiej sytuacji organ administracji może odmówić jej udostępnienia na podstawie art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej w związku z art. 11 ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Ustawa o gospodarce nieruchomościami, w tym art. 156 ust. 1a, nie reguluje całościowo i wyłączająco kwestii dostępu do operatów szacunkowych jako informacji publicznej, w związku z czym informacje te podlegają udostępnieniu na zasadach określonych w ustawie o dostępie do informacji publicznej.
Jeśli żądana informacja publiczna została wcześniej udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, organ administracji publicznej nie jest zobowiązany do ponownego jej udostępnienia w formie i sposobie wskazanym przez wnioskującego, a jedynie do poinformowania wnioskodawcy o miejscu, w którym informacja została upubliczniona.