Potwierdzenie sald przez kontrahentów
Jak dokumentować obroty w kasie? Jaki zastosować kurs waluty? Jak wyceniać waluty na potrzeby bilansu?
Prowadzę działalność gospodarczą - sklep zajmujący się sprzedażą artykułów chemicznych i kosmetycznych. Mam wątpliwości dotyczące ewidencji analitycznej zapasów. Czy zgodnie z art. 17 ust. 2 znowelizowanej ustawy o rachunkowości mogę księgować w koszty wartość towarów w momencie ich zakupu? Wiem, że warunkiem stosowania tej metody jest ustalenie na koniec każdego kwartału w drodze spisu z natury wartości
Kiedy należy dokonywać płatności za pośrednictwem banku? Jak ewidencjonować operacje dokonywane na rachunku bankowym?
Jesteśmy jednostką stosującą uproszczoną formę ewidencji magazynowej, polegającą na odpisywaniu w koszty materiałów w momencie zakupu. Do 31 grudnia 2001 r. przeprowadzaliśmy inwentaryzację kwartalną, korygując w ten sposób koszt zużytych materiałów. Jak po nowelizacji ustawy o rachunkowości przedstawia się problematyka częstotliwości sporządzania remanentów do celów bilansowych i podatkowych?
Jak sprawnie przygotować inwentaryzację? Jak często należy inwentaryzować poszczególne składniki aktywów? Jak powinno wyglądać zarządzenie w sprawie rocznej inwentaryzacji?
Czy kierownik jednostki może przenieść obowiązki przeprowadzenia inwentaryzacji na inną osobę?
Co podlega spisowi z natury? Jak przygotować i przeprowadzić taki spis? Jakie błędy są najczęściej popełniane podczas spisu?
Kiedy należy stosować metodę potwierdzenia sald? W jakich przypadkach inwentaryzacja polega na porównaniu danych księgowych z odpowiednimi dokumentami?
W poprzedniej wersji ustawy o rachunkowości treść art. 26 ust. 2 była następująca: Inwentaryzacją należy objąć również znajdujące się w jednostce składniki majątkowe: 1) ujęte wyłącznie w ewidencji ilościowej, 2) będące własnością innych jednostek. Obowiązek określony w pkt 2 nie dotyczy jednostek świadczących usługi pocztowe, transportowe, spedycyjne i składowania. Po nowelizacji ustawy zapis ten
Czy zgodnie z ustawą o rachunkowości istnieje coroczny obowiązek inwentaryzacji wszystkich aktywów i pasywów, czy też ustawa przewiduje określone wyłączenia z tego obowiązku? Spotkałem się z wieloma rozbieżnymi interpretacjami na ten temat.
Jak sporządzić zestawienie różnic inwentaryzacyjnych? W jaki sposób ująć w księgach rachunkowych wyniki inwentaryzacji?
Jaki wpływ mają przyjęte metody wyceny na rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych? Kiedy można dokonać kompensaty niedoborów z nadwyżkami?