Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 12 czerwca 2003 r., sygn. II SA 740/02

      Termin przewidziany do weryfikacji orzeczenia Społecznej Komisji Rewindykacyjnej /art. 7 ust. 4 ustawy z dnia 25 października 1990 r. o zwrocie majątku utraconego przez związki zawodowe i organizacje społeczne w wyniku wprowadzenia stanu wojennego - Dz.U. 1996 nr 143 poz. 661 ze zm./ jest terminem kompetencyjnym, co oznacza, iż upływ tego terminu jest jednoznaczny z brakiem właściwości funkcjonalnej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 26 września 2002 r., sygn. II SA 3836/01

      Stosownie do przepisu art. 2 ust. 2a ustawy z dnia 25 października 1990 r. o zwrocie majątku utraconego przez związki zawodowe i organizacje społeczne w wyniku wprowadzenia stanu wojennego /Dz.U. 1996 nr 143 poz. 661 ze zm./, prawo domagania się zwrotu utraconego majątku przysługuje organizacji społecznej uznawanej za tożsamą z organizacją społeczną rozwiązaną w wyniku wprowadzenia stanu wojennego,

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 lutego 2002 r., sygn. II SA 3139/00

      Regulacje prawne wprowadzone ustawą z dnia 25 października 1990 r. o zwrocie majątku utraconego przez związki zawodowe i organizacje społeczne w wyniku wprowadzenia stanu wojennego /Dz.U. 1996 nr 143 poz. 661 ze zm. a także sam tytuł ustawy/ nakazują przyjąć, że ten akt prawny dotyczy tylko zwrotu takiego majątku związkowego, który został przejęty w związku z wprowadzeniem stanu wojennego, nie zaś

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 28 marca 2000 r., sygn. II SA 1725/99

      Przepisy art. 3[1] ust. 4 i ust. 5 ustawy z dnia 25 października 1990 r. o zwrocie majątku utraconego przez związki zawodowe i organizacje społeczne w wyniku wprowadzenia stanu wojennego /Dz.U. 1996 nr 143 poz. 661 ze zm./, do których odpowiedniego stosowania odsyła przepis art. 3[3], obciążają należnościami związanymi ze zwrotem majątku Skarb Państwa. Odpowiednie stosowanie tych przepisów w ramach

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 5 stycznia 2000 r., sygn. III SA 2284/99

      Akty wydane na podstawie przepisów art. 4 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej /Dz.U. 1997 nr 9 poz. 43 ze zm./ nie stanowią aktów wykonawczych.

    • gavel
      Orzeczenie

      Uchwała składu 7 sędziów NSA z dnia 16 listopada 1998 r., sygn. OPS 9/98

      Użyty w art. 2 ust. 3a ustawy z dnia 25 października 1990 r. o zwrocie majątku utraconego przez związki zawodowe i organizacje społeczne w wyniku wprowadzenia stanu wojennego /Dz.U. 1996 nr 143 poz. 661/ zwrot "osoby będące członkami podmiotów uprawnionych do odszkodowania" - w odniesieniu do związków zawodowych - oznacza osoby, które były członkami podmiotów uprawnionych do odszkodowania przed ich

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 26 maja 1998 r., sygn. I SA 1843/97

      Przepis art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 11 maja 1995 r o Naczelnym Sądzie Administracyjnym /Dz.U. nr 74 poz. 368 ze zm./ nie ma zastosowania, jeżeli stronami postępowania przed Naczelnym Sądem Administracyjnym /skarżącym i organem, który wydał zaskarżony akt/ są organy administracji reprezentujące Skarb Państwa.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 19 marca 1998 r., sygn. I SA 1429/97

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 4 lutego 1998 r., sygn. I SA 1006/97

      Przepis art. 3 ustawy z dnia 10 maja 1996 r. o zmianie ustawy o zwrocie majątku utraconego przez związki zawodowe i organizacje społeczne w wyniku wprowadzenia stanu wojennego oraz o zmianie ustawy o związkach zawodowych /Dz.U. nr 75 poz. 355/, nie zamieszczony w tekście jednolitym, lecz obowiązujący, należy rozumieć w ten sposób, iż nakłada on na Społeczną Komisję Rewindykacyjną obowiązek wszczęcia

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 23 stycznia 1998 r., sygn. I SA 932/97

      Do czasu wydania rozporządzenia przewidzianego ustawą z dnia 25 października 1990 r. o zwrocie majątku utraconego przez związki zawodowe i organizacje społeczne w wyniku wprowadzenie stanu wojennego /t.j. Dz.U. 1996 nr 143 poz. 661/ Społeczna Komisja Rewindykacyjna nie może orzekać także w zakresie wartości zobowiązań Skarbu Państwa nie przekraczających wartości określonych w art. 3 ust. 2 ustawy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 14 października 1997 r., sygn. II SA 193/97

      Związek zawodowy nie może podejmować działalności gospodarczej służącej jako źródło dochodów dla jego członków.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 6 czerwca 1995 r., sygn. I SA 323/94

      Brak dowodów pozwalających na ustalenie jednostki, która majątek przejęła /objęła/ w rozumieniu przepisu art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 25 października 1990 r. o zwrocie majątku utraconego przez związki zawodowe i organizacje społeczne w wyniku wprowadzenia stanu wojennego /Dz.U. 1991 nr 4 poz. 17/, nie daje podstawy do uznania, że obowiązek zwrotu tego majątku obciąża zarządcę majątku.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 5 czerwca 1995 r., sygn. I SA 665/94

      Następstwa prawnego organizacji związkowej nie można przyjmować na zasadzie domniemania; powinno ono wynikać z jej statutu lub wyrażonego na piśmie oświadczenia woli właściwego organu tej organizacji, że przejmuje ona prawa i obowiązki poprzedniej organizacji związkowej.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 16 marca 1995 r., sygn. I SA 50/94

      Pojęcia "przejąć" /"objąć"/ użyte w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 25 października 1990 r. o zwrocie majątku utraconego przez związki zawodowe i organizacje społeczne w wyniku wprowadzenia stanu wojennego /Dz.U. 1991 nr 4 poz. 17/ oznaczają nie tylko objęcie w posiadanie, ale także uzyskanie określonego prawa do przedmiotu posiadania w rozumieniu przepisów prawa cywilnego. Bank, który w ramach swojej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 24 lutego 1995 r., sygn. I SA 2433/93

      Termin określony w art. 10 ustawy z dnia 25 października 1990 r. o zwrocie majątku utraconego przez związki zawodowe i organizacje społeczne w wyniku wprowadzenia stanu wojennego /Dz.U. 1991 nr 4 poz. 17/ ma charakter materialnoprawny i nie podlega przywróceniu.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 24 lutego 1995 r., sygn. I SA 2431/93

      Rozszerzenie wniosku w przedmiocie zwrotu majątku związkowego, utraconego w wyniku wprowadzenia stanu wojennego, przez wskazanie nowego podmiotu, przeciwko któremu wnioskodawca chce dochodzić swego roszczenia, po dniu 31 grudnia 1991 r. jest prawnie bezskuteczne /art. 10 ustawy z dnia 25 października 1990 r. o zwrocie majątku utraconego przez związki zawodowe i organizacje społeczne w wyniku wprowadzenia

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 9 stycznia 1995 r., sygn. I SA 1985/93

      Jednostki organizacyjne Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego "Solidarność 80" nie są legitymowane w świetle art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1990 r. o zwrocie majątku utraconego przez związki zawodowe i organizacje społeczne w wyniku wprowadzenia stanu wojennego /Dz.U. 1991 nr 4 poz. 17/ do występowania z wnioskami o zwrot majątku, który w dniu 12 grudnia 1981 r. był w posiadaniu

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 4 stycznia 1995 r., sygn. III SA 909/94

      1. Spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe są z mocy art. 39 ust. 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1991 r. o związkach zawodowych /Dz.U. nr 55 poz. 234 ze zm./ osobami prawnymi. 2. Żaden z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie zwalnia spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych od obowiązku podatkowego w podatku dochodowym od osób prawnych.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 grudnia 1994 r., sygn. II SA 1460/94

      1. W sprawach indywidualnych stosunków pracy związki zawodowe reprezentują tylko interesy swoich członków. Obrony wobec pracodawcy praw i interesów pracowników nie zrzeszonych związki zawodowe mogą się podjąć tylko na wniosek pracownika /art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych - Dz.U. nr 55 poz. 234/. 2. Ochrona obejmująca radnych /art. 25 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 28 października 1994 r., sygn. I SA 1388/93

      Zakreślenie przez ustawodawcę terminu do złożenia wniosku /art. 10 ustawy z dnia 25 października 1990 r. i zwrocie majątku utraconego przez związki zawodowe i organizacje społeczne w wyniku wprowadzenia stanu wojennego - Dz.U. 1991 nr 4 poz. 17/ powoduje, iż czynności podjęte w okresie późniejszym nie mogą wywołać skutku prawnego w postaci zobowiązania określonego podmiotu do zwrotu mienia.

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 11 października 1994 r., sygn. II SA 839-847/94

      1. Kierownik urzędu tylko wtedy obowiązany jest zasięgać opinii zakładowej organizacji związkowej w przedmiocie rozwiązania stosunku pracy z urzędnikiem państwowym mianowanym. który nie jest członkiem związku zawodowego z własnej woli lub nie może należeć do związku z racji zajmowania kierowniczego stanowiska, gdy urzędnik taki wcześniej zwróci się do związku zawodowego w trybie art. 7 ust. 2 ustawy

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 30 czerwca 1994 r., sygn. II SA 800/94

      Kierownik urzędu tylko wtedy jest obowiązany zasięgnąć opinii zakładowej organizacji związkowej w przedmiocie rozwiązania stosunku pracy z urzędnikiem państwowym mianowanym, który nie może należeć do związku zawodowego z racji zajmowania kierowniczego stanowiska, gdy urzędnik taki wcześniej zwróci się do związku zawodowego w trybie art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 18 lutego 1994 r., sygn. II SA 2026/93

      Decyzja o zwolnieniu ze służby w Policji wydana na podstawie art. 41 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji /Dz.U. nr 30 poz. 179 ze zm./ ma - zgodnie z obowiązującymi przepisami charakter związany /tzn. że z mocy prawa, wobec istnienia prawomocnego orzeczenia dyscyplinarnego o wydaleniu ze służby, wydanego przez właściwy organ, istnieje ustawowy obowiązek zwolnienia przez właściwy

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 28 stycznia 1994 r., sygn. II SA 2393/93

      Przewidziany w art. 13 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych /Dz.U. nr 31 poz. 214 ze zm./ warunek ustalenia, że przeniesienie danego pracownika /za jego zgodą/ do innego urzędu nie jest możliwe, można uznać za spełnione tylko wówczas, gdy był zindywidualizowany w stosunku do konkretnego pracownika. A zatem organ - przed wydaniem decyzji w przedmiocie rozwiązania

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00