Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 8 grudnia 2023 r., sygn. II SA/Gd 988/23

Administracyjne postępowanie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący: Asesor WSA Jakub Chojnacki po rozpoznaniu w Gdańsku na posiedzeniu niejawnym w dniu 8 grudnia 2023 r. sprawy ze sprzeciwu D. Ż. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 2 sierpnia 2023 r., numer [...] w przedmiocie warunków zabudowy 1. uchyla zaskarżoną decyzję, 2. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz skarżącego D. Ż. kwotę 100 (sto) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Pan D. Ż. (dalej: Skarżący) wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku sprzeciw od decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku (dalej: SKO) z 2 sierpnia 2023 r., uchylającej decyzję Burmistrza Czerska (dalej: Burmistrz) z 21 czerwca 2023 r., ustalającą warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie wiaty inwentarsko-składowej w zabudowie zagrodowej, na terenie działki numer [...] położonej w miejscowości M., obręb R., gmina Czersk.

Zaskarżoną decyzję wydano w następującym stanie faktycznym i prawnym:

Burmistrz po kolejnym rozpoznaniu sprawy, ustalił Skarżącemu warunki zabudowy dla inwestycji wskazanej powyżej. W uzasadnieniu decyzji wskazał między innymi, że w toku postępowania ustalono, że przedłożone przez inwestora dokumenty świadczą o prowadzeniu przez niego trwałej działalności rolniczej, a powierzchnia jego gospodarstwa jest powyżej średniej powierzchni gospodarstwa rolnego w Gminie Czersk. W związku z tym należało zastosować przepis art. 61 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Burmistrz wskazał także, że wyjaśnił kwestię obowiązku nałożonego na inwestora decyzją z 19 stycznia 2021 r., to jest rozbiórki wiaty o powierzchni 248,08 m2. Rozpatrywany wniosek, w ocenie Burmistrza, nie dotyczy wiaty przeznaczonej do rozbiórki, lecz nowej inwestycji.

SKO zaskarżoną do Sądu decyzją uchyliło rozstrzygnięcie Burmistrza i przekazało sprawę do ponownego rozpoznania. W uzasadnieniu rozstrzygnięcia wskazano, że organ pierwszej instancji dopuścił się naruszenia art. 7 K.p.a. i art. 77 K.p.a. Stwierdzono między innymi, że Burmistrz nie poczynił żadnych ustaleń odnośnie Skarżącego w zakresie realizacji wiaty inwentarsko - składowej. Mimo niewątpliwych

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00