Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 13 kwietnia 2023 r., sygn. II SA/Łd 11/23

Ochrona zwierząt

Dnia 13 kwietnia 2023 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi – Wydział II w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Piotr Mikołajczyk (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Jarosław Czerw Asesor WSA Marcin Olejniczak Protokolant st. asystent sędziego Nina Krzemieniewska-Oleszek po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 kwietnia 2023 roku sprawy ze skargi Wojewody Łódzkiego na uchwałę Rady Gminy Daszyna z dnia 28 marca 2022 roku nr LII/254/2022 w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Daszyna w 2022 roku 1. stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały w całości; 2. zasądza od Rady Gminy Daszyna na rzecz Wojewody Łódzkiego kwotę 480 (czterysta osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego. a.bł.

Uzasadnienie

Pismem z dnia 2 grudnia 2022 r. Wojewoda Łódzki, reprezentowany przez r.pr. M. L., wniósł skargę na uchwałę Rady Gminy Daszyna z dnia 28 marca 2022 r. nr LII/254/2022 w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy D. w 2022 roku. Zaskarżonej w całości uchwale strona zarzuciła istotne naruszenie prawa tj.

1) art. 7 i art. 94 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej oraz art. 11a ust. 7 pkt 1-3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt poprzez niewypełnienie delegacji ustawowej przez zaniechanie przekazania projektu uchwały do zaopiniowania: właściwemu powiatowemu lekarzowi weterynarii, organizacjom społecznym, których statutowym celem działania jest ochrona zwierząt, działającym na obszarze gminy oraz dzierżawcom lub zarządcom obwodów łowieckich, działających na obszarze gminy, podczas gdy obowiązek ten wynika z przepisu art. 11a ust. 7 pkt 1 -3 ustawy;

2) art. 7 i art. 94 Konstytucji RP oraz art. 11a ust. 2, art. 11a ust. 2 pkt 2 i 6 ustawy o ochronie zwierząt, poprzez niewypełnienie delegacji ustawowej w § 11 pkt 2, w § 13, w §19 pkt 2 Programu przez brak wskazania konkretnych organizacji społecznych, stowarzyszeń, fundacji, których statutowym celem działania jest ochrona zwierząt oraz gabinetu weterynaryjnego, który będzie wykonywał usypianie ślepych miotów kotów wolno żyjących,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00