Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 16 września 2009 r., sygn. II SA/Bd 594/09

 

Dnia 16 września 2009 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Jerzy Bortkiewicz Sędziowie: sędzia WSA Grażyna Malinowska -Wasik sędzia WSA Grzegorz Saniewski (spr.) Protokolant: Krzysztof Cisewski po rozpoznaniu w II Wydziale na rozprawie w dniu 16 września 2009 roku sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego [...] na uchwałę Rady Miejskiej w [...] z dnia 7 kwietnia 2006 r., nr [...] w przedmiocie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy 1. stwierdza nieważność § 1 pkt 3 - 12, pkt 14 - 16, § 7 ust. 1 pkt 2, ust. 2 - 3, § 19 pkt 3, § 21 ust. 3, § 23 ust. 3 zaskarżonej uchwały, 2. stwierdza, że zaskarżona uchwała w części objętej stwierdzeniem nieważności określonym w pkt 1 nie podlega wykonaniu.

Uzasadnienie

Prokurator Rejonowy [...] wniósł skargę na uchwałę nr [...] Rady Miejskiej w S. K. z dnia [...] kwietnia 2006 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy S. K. (Dz. Urz. Woj. [...] Nr [...] poz. [...]; zwanej dalej "Regulaminem").

Zarzucając naruszenie przepisów § 115, § 135, § 137, § 146, § 147 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie "Zasad techniki prawodawczej" (Dz. U. Nr 100, poz. 908; zwanej w skrócie "z.t.p.") w związku z art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2005 r., Nr 236, poz. 2008; zwanej dalej w skrócie "u.c.p.g.") Prokurator wniósł o stwierdzenie nieważności § 1, § 7 ust. 1 pkt 2, ust. 2 i 3, § 19 pkt 3, § 21 ust. 3, § 23 ust. 3 zaskarżonej uchwały.

W uzasadnieniu Prokurator wskazał, że zawarta w art. 4 u.c.p.g delegacja ustawowa daje radzie gminy możliwość regulacji wskazanej w tym przepisie materii w ściśle określonym zakresie. Art. 4 ust. 1 i 2 u.c.p.g. nie dają radzie gminy upoważnienia ani do definiowania w ramach regulaminu czystości i porządku pojęć, którymi posługuje się ustawa o czystości i porządku w gminach, ani które zostały zdefiniowane w innych ustawach. Wskazane przepisy nie pozwalają także radzie gminy na definiowanie w regulaminie pojęć.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00